شناسهٔ خبر: 52692 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر مسکن و ساختمان خراسان جنوبی تشريح كرد:

آخرين وضعيت مسكن مهر استان خراسان جنوبی/ برگزاری جشن اختتامیه بعد از ماه رمضان

مسکن مهر مدیر مسکن و ساختمان راه و شهرسازی خراسان جنوبی گفت: طبق قولی که داده بوديم به دنبال برگزاری جشن اختتامیه مسکن مهر در تیرماه هستیم.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، ولی پور مدیر مسکن و ساختمان راه و شهرسازی خراسان جنوبی در خصوص آخرين وضعيت مسکن مهر این استان و اینکه در سال گذشته چه مقدار از واحدها تحویل و چه تعداد در سال جدید افتتاح و تحویل خواهند شد، اظهار داشت: طبق برنامه مسکن مهر استان از ۳۱ هزار و ۲۴۷ واحد تعداد ۲۲ هزار و ۱۳۰ واحد در شهرهای بالای بیست‌وپنج هزار نفر و در شهرهای زیر این تعداد ۸ هزار و ۴۱۷ را در این پروژه در کنار ۷۰۰ واحد را در بافت فرسوده داشتیم.

وی افزود: از این تعداد تنها ۸۳۱ واحد برای افتتاح باقی‌مانده است که در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر همه واحدها تحویل متقاضیان شده و عدد باقی‌مانده مربوط به شهرهای بالای بیست‌وپنج هزار نفر است که ۳ شهر طبس، قائن و بیرجند سه شهری هستند که این پروژه در آن‌ها در حال انجام است. مسکن مهر شهرهای طبس و قائن صد درصد به اتمام رسیده و تنها در بیرجند باقی‌مانده است.

مدیر مسکن و ساختمان راه و شهرسازی خراسان جنوبی با تأکید به عزم جدی برای به پایان رساندن پروژه مسکن مهر استان در چند ماه آینده تصریح کرد: برای ۸۳۱ واحد باقی‌مانده که اکثر آن‌ها بیش از ۹۷ درصد پیشرفت فیزیکی داشته‌اند به دنبال این هستیم که تا تیرماه به پایان برسانيم. طبق قولی که داده‌ایم قصد داریم بعد از ماه رمضان جشن اختتامیه مسکن مهر استان را برگزار کنیم.

ولی پور با تأکید بر نظارت کامل بر ساخت‌وساز این پروژه در استان گفت: در پروژه‌های مسکن مهر همه مراحل از فیلتر نظام‌مهندسی و کنترل ساختمان گذشته‌اند و حتی استانداردهای آتش‌نشانی و آسانسور و دیگر مقررات رعایت شده‌اند. در این پروژه‌ها به نحوی کار شد که تا گزارش ناظر نظام‌مهندسی تائید نمی‌شد به‌هیچ‌وجه پرداخت تسهیلات نداشتیم.

وی ادامه داد: مسئله‌ای که باعث شد یک تفاهم‌نامه سه‌جانبه بین ما، انبوه‌ساز و سازنده و بانک وجود داشته باشد. مشاوری گرفته شد که بیش از  ۵ تا ۶ سال در پروژه مستقر بود و تمام اوقات پروژه‌ها را رصد می‌کرد که به‌صورت خودکار بین متقاضی و انبوه‌ساز صورت‌جلسه تغییر و تحول امضا می‌شد.

مدیر مسکن و ساختمان راه و شهرسازی خراسان جنوبی با بیان اینکه در این پروژه تمام استانداردهای مقررات ملی رعایت شده است، اظهار داشت: بااینکه معمولاً در طرح‌های جامع مطالعات ژئوتکنیک انجام نمی‌شود اما تمام ساختمان‌های پروژه مسکن مهر با فناوری‌های نوین ساختمان ساخته‌شده‌اند و در همه آن‌ها سبک‌سازی و استفاده از این فناوری‌های نوین رعایت شده است.

وی ادامه داد: به همین خاطر تمام خطوط قرمز در حریم‌ها رعایت شده تا ساخت‌وساز نشود و در حریم‌ها حتی تذکرات لازم داده‌شده و با رعایت شرایط اقدام به ساخت‌وساز شده است. به‌عنوان‌مثال در منطقه‌ای که بیش از دوطبقه امکان‌پذیر نبوده است با نظارت کامل این اتفاق افتاده و از هیچ‌گونه تخلفی چشم‌پوشی نشده است.

نظر شما