شناسهٔ خبر: 52701 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

مدیرکل بنادر و دریانوری استان گیلان عنوان کرد:

توسعه ظرفیت های تجاری و سفرهای دریایی در بندر آستارا/ نقش پررنگ بندر آستارا در واردات، صادرات و ترانزیت کشور

حسین چراغی مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان گفت: بندر آستارا به لحاظ قرار گرفتن در موقعیت استراتژیک می‌تواند در مسیرهای واردات، صادرات و ترانزیت کشور نقش بسزایی ایفا کند و به همین دلیل در طرح توسعه بندر آستارا که مورد تاکید سازمان بنادر و دریانوردی است، سعی شده این بندر با سرعت توسعه پیدا کند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از سازمان بنادر و دریانوردی، حسین چراغی در مراسم افتتاح پروژه‌های توسعه‌ای بندر آستارا که با حضور مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی کشور و استاندار گیلان انجام شد، افزود: بندر آستارا با کاربری تجاری و گردشگری یکی از بنادر کلیدی استان و کشور به شمار می‌آید.

وی تصریح کرد: بندر آستارا به لحاظ قرار گرفتن در موقعیت استراتژیک می تواند در مسیرهای واردات، صادرات و ترانزیت کشور نقش بسزایی ایفا کند و به همین دلیل در طرح توسعه بندر آستارا که مورد تأکید سازمان بنادر و دریانوردی است، سعی شده این بندر را در دو زمینه توسعه ببخشیم.

چراغی با تأکید بر لزوم توسعه تجاری و تقویت ظرفیت‌های تجاری منطقه و توسعه گردشگری و سفرهای دریایی در بندر آستارا، یادآور شد: از حیث قرار گرفتن بندر آستارا در نزدیکی کشورهای CIS (کشورهای مشترک المنافع) به ویژه آذربایجان توسعه تجارت و گردشگری  دریایی را دنبال می‌کنیم.

وی افزود: توسعه بندر آستارا از سال ۲۰۰۹ توسط بخش خصوصی با قرارداد بلندمدت آغاز شده و طی سه سال اخیر رشد توسعه زیرساخت‌های دریایی و بندری سرعت بیشتری پیدا کرده است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان گیلان از افتتاح ۲ واحد شناور که به وسیله بخش خصوصی خریداری شده خبر داد و خاطر نشان کرد: ترمینال غلات با توجه به ظرفیت‌های جدید حوزه خزر، افتتاح شد تا ظرفیت های تجاری بندر را تقویت کند.

وی تصریح کرد: با حضور مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی، سالن ارائه خدمات گمرکی افتتاح  شد. با این اقدام فعالان تجاری و صنعتی می‌توانند از تخفیف‌های تعرفه‌ای که در مناطق ویژه اقتصادی لحاظ شده است به راحتی، استفاده کنند.

نظر شما