شناسهٔ خبر: 52717 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

با حضور سرلشکر پاسدار صفوی؛

مشکلات لایروبی اروندرود و راهکارهای توسعه گردشگری بررسی می‌شود

بازديد با حضور دستیار و مشاورعالی فرمانده معظم کل قوا رفع مشکلات مربوط به لایروبی اروندرود و ارائه راهکار برای توسعه گردشگری دریایی در رودخانه‌های اروند و کارون به میزبانی بندر خرمشهر بررسی می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل بندر و دریانوردی خرمشهر، سرلشکر پاسدار یحیی صفوی دستیار و مشاورعالی فرمانده معظم کل قوا صبح دیروز از مجتمع بندری خرمشهر بازدید کرد.

در جریان این بازدید مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر توضیحاتی در خصوص ضرورت لایروبی اروندرود و رونق گردشگری دریایی در رودخانه‌های اروند و کارون ارائه داد.

همچنین مقرر شد در ۲۲ اردیبهشت‌ماه سال جاری با حضور دستیار و مشاورعالی فرمانده معظم کل قوا، مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر و جمعی از مسؤلان محلی نشستی در خصوص رفع مشکلات مربوط به لایروبی اروندرود و ارائه راهکار برای توسعه گردشگری دریایی در رودخانه‌های اروند و کارون به میزبانی بندر خرمشهر برگزار شود.

در ادامه سرلشکر پاسدار صفوی توسط شناور از آبراه بین‌المللی اروند دیدن کرد و معاون دریایی اداره کل بندر و دریانوردی خرمشهر نیز در جریان این بازدید طی گزارشی به بیان ظرفیت‌ها و روند توسعه بندر خرمشهر، وضعیت شناورسازی مغروقه ها در اروند و کارون، گردشگر دریایی، مشکلات مربوط به عدم لایروبی اروندرود و میزان لازم برای لایروبی این رودخانه پرداخت.

نظر شما