شناسهٔ خبر: 52721 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

معاون وزیر راه و شهرسازی خبر داد؛

ارایه تخفیف مناسب به صادرکنندگان کالا از حاشیه خزر/ اتصال بنادر گیلان به راه‌آهن فرصتی مناسب برای توسعه حمل و نقل چند وجهی

راستاد در جمع مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: باید برنامه‌های حمایتی و تخفیفات مناسب برای تشویق صادرکنندگانی که کالاهای خود را از بنادر کشور به کشورهای حاشیه خزر، صادر می‌کنند در نظر گرفته شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از سازمان بنادر و دریانوردی، محمد راستاد در حاشیه مراسم بهره‌برداری از پروژه‌های توسعه‌ای بندرانزلی در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: اتصال گیلان و بنادر آن به خط راه‌آهن فرصت خوبی است تا امکان حمل و نقل چند وجهی را برای بندرانزلی فراهم کرد.

 وی با بیان اینکه در سال حمایت از کالای ایرانی دو فروند شناور در کارگاه‌های شناورسازی داخلی تولید شد و به بهره‌برداری رسید، تصریح کرد: یکی از این شناورها، کاربری پیشگیری و مقابله با آلودگی محیط زیستی دریایی دارد و از جمله شناورهای تخصصی بسیار پیشرفته و مجهز برای مقابله با آلودگی دریا است.

 راستاد خاطر نشان کرد: با توجه به حساسیت محیط زیستی دریای خزر، شناورهای مقابله‌کننده با آلودگی دریا در راستای عضویت ایران در کنوانسیون‌های بین‌المللی مرتبط با محیط‌زیست دریایی بسیار موثر است.

 وی ادامه داد: شناور چند منظوره دیگری نیز به بهره‌برداری رسید که به پهلو دهی و جداسازی شناورها و کشتی‌هایی که وارد بندر می‌شوند، کمک می‌کند.

سرمایه گذاری ۱۰ میلیون یورویی بخش خصوصی برای ۲ یدک‌کش

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه برای ساخت دو شناور مبلغی بالغ بر ۶ میلیارد تومان سرمایه گذاری شده است، گفت: در بندر آستارا دو فروند شناور لایروب و یدک کش با ۱۰ میلیون یورو سرمایه گذاری بخش خصوصی به بهره برداری رسیده است که کمک قابل توجهی به بهبود فعالیت های بندری و دریایی خواهد کرد.

 وی افزود: با سرمایه گذاری بخش خصوصی عملیات اجرایی پایانه غلات با سرمایه ای بیش از ۱۸ میلیون یورویی نیز در بندر آستارا آغاز شده است.

 افزایش ظرفیت بنادر شمالی کشور

 وی با تاکید بر اینکه باید در دریای خزر بیشترین سهم ممکن از حمل و نقل دریایی را به سمت بنادر خودمان جذب کنیم، اظهار کرد: سازمان بنادر و دریانوردی اقدامات گسترده‌ای را برای ایجاد ظرفیت در بنادر شمالی انجام داده که در حال حاضر ۳۰ میلیون تن ظرفیت بنادر حاشیه دریای خزر است.

 برنامه‌های حمایتی سازمان بنادر به صادرکنندگان کالا از حاشیه خزر

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی تاکید کرد: سازمان بنادر و دریانوردی باید برنامه‌های حمایتی و تخفیفات قابل‌توجهی را برای تشویق صادرکنندگان که کالاهای خود را طریق بنادر کشور به کشور های حاشیه خزر صادر می‌کنند، در نظر بگیرد.

 وی افزود: امیدواریم با سرمایه‌گذاری‌های انجام شده، شاهد شرایط بهتر و مناسب‌تری در بنادر شمالی کشور باشیم

نظر شما