شناسهٔ خبر: 52742 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

رئیس ستاد بازسازی مناطق زلزله‌زده کرمانشاه خبر داد؛

تعمیر ۲۸ هزار واحد مسکونی زلزله‌زدگان کرمانشاه

دومين سفر وزير راه و شهرسازی به مناطق زلزله‌زده استان كرمانشاه رئیس ستاد بازسازی مناطق زلزله زده کرمانشاه با بیان اینکه عملیات تعمیر ۲۸ هزار واحد مسکونی مناطق زلزله زده استان به اتمام رسیده گفت: در مجموع ۵۹ هزار و ۶۰۰ واحد مسکونی در مناطق زلزله‌زده نیاز به تعمیر دارند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، رضا جواجه‌ای رئیس ستاد بازسازی مناطق زلزله زده کرمانشاه، درباره آخرین وضعیت بازسازی مناطق زلزله زده، گفت: پس از وقوع زلزله ۷.۳ ریشتری ۲۱ آبان ۹۶ تاکنون عملیات تعمیر ۳۵ هزار واحد مسکونی آغاز شده که کار ۲۸ هزار واحد آنان به اتمام رسیده است.

وی با بیان اینکه باید ۳۵ هزار واحد مسکونی در مناطق زلزله زده کرمانشاه احداث شوند، گفت: تاکنون ۲۰ هزار و ۹۰۰ واحد مسکونی در مناطق زلزله زده آواربرداری، ۱۳ هزار و ۶۵۰ واحد پی کنی، هشت هزار و ۲۰۰ واحد بتن ریزی، سه هزار واحد دیوارچینی، پنج هزار و ۶۰۰ واحد اسکلت سازی و ۲ هزار واحد داری سقف دار شده اند.

به گفته رییس ستاد بازسازی مناطق زلزله زده، ۱۲ ستاد معین در استان کرمانشاه مستقر هستند و کار احداث و تعمیر واحدهای زلزله زده را پیگیری می کنند.

خواجه‌ای روند بازسازی در روستاها را مثبت ارزیابی کرد و به ایرنا، گفت: بنیاد مسکن متعهد است که تا پایان تیر ماه سال جاری ۱۲ هزار واحد مسکونی دارای اولویت را در مناطق روستایی مسقف کند.

وی تلاش مردم زلزله زده را مهمترین عامل در تسریع روند بازسازی عنوان کرد و اظهار داشت: مردم به خوبی برای آبادکردن شهرها و روستاهای خود پای کار آمده اند و شبانه روز تلاش می کنند.

قرارداد بانک ها برای پرداخت ۵۵ هزار فقره وام

رئیس ستاد بازسازی مناطق زلزله زده کرمانشاه در بخش دیگری از صحبت های خود با بیان اینکه روند اخذ تسهیلات تسریع شده است، گفت: صاحبان ۷۵ هزار واحد مسکونی تاکنون به منظور دریافت تسهیلات به بانک ها معرفی شده اند که از این تعداد ۵۵ هزار واحد با بانک های عامل قرارداد بسته اند.

بر اساس مصوبه هیات دولت ۳۵۰ میلیون ریال تسهیلات ساخت، ۶۰ میلیون ریال تسهیلات بلاعوض ساخت، ۱۰۰ میلیون ریال تسهیلات معیشتی و ۲۰ میلیون ریال تسهیلات بلاعوض معیشتی به زلزله زدگان استان کرمانشاه پرداخت می‌شود.

زمین لرزه ۷.۳ ریشتری ۲۱ آبان در ۱۱ کیلومتری بخش ازگله و ۳۲ کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه ۶۲۰ کشته و ۱۲ هزار و ۳۸۶ مصدوم داشته است. این زلزله به ۱۰ شهرستان و یک هزار و ۹۳۰ روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرد و براساس ارزیابی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی حدود ۱۰۰ هزار واحد مسکونی شهری و روستایی آسیب کلی و جزئی دیده اند.

نظر شما