شناسهٔ خبر: 52744 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر شهرسازی و معماری راه و شهرسازی هرمزگان:

شهرهای ساحلی ظرفیتی برای احياء و ارتقای معماری بومی هستند

جلسه مدیر شهرسازی و معماری راه و شهرسازی هرمزگان در همايش گراميداشت روز معمار، از شهرهای ساحلی به عنوان یک ظرفیت و پتانسیل برای احياء و ارتقای معماری بومی یاد کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی راه و شهرسازی هرمزگان، ابراهیم رستم گورانی افزود: شهرهای ساحلی یک ظرفیت و پتانسیل برای احياء و ارتقاي معماري بومي و منطقه اي در استان هرمزگان به شمار می روند که استفاده از این قابليت نیاز به ارتقاء دانش و آگاهی مدیران شهری، مشاورین و همچنین دانشجویان است.

وی همچنین با اشاره به اهمیت برگزاری این همایش گفت: با توجه به اهميت و استحكام رابطه با نيروهاي متخصص كشور، دستيابي به دانش روز در زمينه معماري و شهرسازي و تجارب نوين مرتبط با حوزه هاي هدف، برگزاري همايش، كارگاه و نشست هاي تخصصي در دستور كار اين مديريت قرار گرفت و در اين راستا همايش روز معمار با همكاري اداره كل راه و شهرسازي، سازمان نظام مهندسي ساختمان استان و دانشكده فني و حرفه اي سما بندرعباس برگزار شد.

گوراني با بیان اینکه این همایش با محوريت " معماري اقليمي هرمزگان" و " معماري مساجد اسلامي" برگزار شد، افزود: در این راستا دو کارگاه براي مدیران شهرسازی و دانشجویان و علاقه مندان به موضوعات مربوطه برگزار شد که هدف آن ارتقاء سطح دانش و همچنین ارائه ایده های جدید در حوزه هاي مختلف معماري است و علاوه بر مباحث تخصصي در حوزه معماري خراساني و معماري بومي هرمزگان، مسائل، مشكلات و ديدگاه هاي مديران شهري در اين همايش به بحث و بررسي گذاشته شد.

گورانی ضمن تشكر از همه اساتید، دانشجویان و تمام دست اندرکاران حوزه مدیریت شهری، اظهار اميدواري كرد، با برگزاری چنین نشست ها و همايش هايي بتوانیم در راستای ارتقاء دانش معماري و همچنین تبادل اطلاعات، گامهای اساسی را در حوزه مدیریت شهری جهت رسيدن به معماري پايدار برداریم.

گفتنی است، این همایش با حضور مدیران استاني و همچنین اساتید و دانشجویان دانشگاه ها برگزار شد.

نظر شما