شناسهٔ خبر: 52781 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر عمران و بهسازی شهری استان هرمزگان:

شاهد جلب اعتماد خوب مردم در طرح بازآفرینی هستیم/ محله چاهستانی‌ها یک الگوی خوب در بازآفرینی هرمزگان است

داود غلامی مدیرعمرن و بهسازی شهری استان هرمزگان گفت: بنا بر دستور ریاست محترم جمهور و همچنین مقام عالی وزارت بر احیا و نوسازی بافت ها و سکونتگاه های غیررسمی شهر بندرعباس اقدامات بسیار خوبی از ابتدای سال جاری صورت گرفته است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، داود غلامی، مدیر اداره عمران و بهسازی شهری استان هرمزگان درخصوص میزان بافت فرسوده استان و اقدامات صورت گرفته در این زینه اظهار داشت: استان هرمزگان ۲۳۹۱ هکتار بافت فرسوده دارد که شهر بندرعباس در این بین بیشترین سهم را از نظر بافت های فرسوده داشته و سکونتگاه غیررسمی تقریبا ۴۳ درصد را داراست.

وی افزود: بنا بر دستور ریاست محترم جمهور و همچنین دکتر آخوندی، مقام عالی وزارت بر احیا و نوسازی بافت ها و سکونتگاه های غیررسمی شهر بندرعباس اقدامات بسیار خوبی از ابتدای سال جاری صورت گرفته است. از جمله این موارد می توان به اجرای طرح بازآفرینی محله «چاهستانی ها» اشاره داشت که با همکاری معتمدان محلی، راه و شهرسازی، استانداری و شهرداری بندرعباس در حال انجام است.

مدیر اداره عمران و بهسازی شهری استان هرمزگان با تأکید بر اقدامات مناسب صورت گرفته در جهت جلب اعتماد به اداره کل راه و شهرسازی هرمزگان گفت: جلسات متعددی با معتمدان محلی، هیئت‌امنای مساجد و همچنین ساکنان محلات در مساجد انجام گرفت که به این وسیله شاهد اعتماد مناسب اهالی به اداره کل راه و شهرسازی هرمزگان بودیم.

وی ادامه داد: در این زمینه یکی از اقدامات دیگر که جهت شناسایی محله‌ها انجام گرفت استفاده اداره کل راه و شهرسازی استان از پهباد بود که به این وسیله توانستیم به خوبی نقشه‌برداری را انجام داده و بازدید میدانی داشته باشیم. بعد از شناسایی صورت گرفته به ساکنان محلات جهت تشکیل پرونده اطلاع‌رسانی شد. تاکنون در محله «چاهستانی ها» بیش از ۲۵۰۰ فقره پرونده تشکیل‌شده و ۸۰۰ سند مالکیت به ساکنین اعطاشده است.

غلامی با اشاره به همکاری دیگر ارگان‌های استان در طرح بازآفرینی در استان هرمزگان گفت: جهت تسریع امور جلسات متعددی با شهرداری بندرعباس، اداره کل ثبت و اسناد داشتیم که این جلسات با همراهی‌های صورت گرفته درنهایت منجر به تسریع در اعطای سند مالکیت بود.

وی ادامه داد: با تأکید استاندار در جلسه ستاد بازآفرینی استان جهت بازگشایی معابر اصلی ۱۲، ۱۶ و ۲۴ متری در این محله روند پیشرفت کار به‌صورت کاملاً جدی توسط مدیران فنی استانداری و اداره عمران و بهسازی استان بررسی و گزارش مکتوب به استاندار ارسال می‌شود. بااین‌حال به خاطر اهمیت موضوع هر هفته جلسه ستاد بازآفرینی به ریاست استاندار برگزارشده و آخرین اقدامات و گزارش‌ها در آن ارائه می‌شود.

مدیر اداره عمران و بهسازی استان هرمزگان در پایان تصریح کرد: خوشبختانه اقدامات صورت گرفته تاکنون در محله «چاهستانی ها» در خصوص طرح بازآفرینی روند بسیار خوبی داشته که اعتماد و رضایت ساکنان محل را به همراه داشته و یک الگوی مناسب در استان به شمار می آید. بااین‌حال طرح بازآفرینی در سایر شهرستان‌ها ازجمله میناب، جاسک، رودان، حاجی‌آباد، بندر تاریخی گنگ، لنگه – بستک – بندر خمیر با همکاری شهرداری‌ها آغازشده است.

نظر شما