شناسهٔ خبر: 52828 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

معاون برنامه‌ریزی وتوسعه منابع سازمان بنادر خبر داد؛

تاکید بر توسعه بنادر کوچک در سال ۹۷/ افتتاح ۲۰ پست اسکله گردشگری در سال جاری/ توسعه فاز یک جزیره نگین در بندر بوشهر

منصور آرامی معاون برنامه‌ریزی وتوسعه منابع سازمان بنادر و دریانوردی گفت: گسترش و توسعه بنادر جنوبی کشور، توجه به توسعه بنادر کوچک جهت تامین معیشت مردم منطقه و بالا بردن سطح رفاه آن‌ها از برنامه‌هایی است که سازمان بنادر و دریانوردی در سال ۹۷ هدف‌گذاری کرده است و در جهت اجرای آنها گام برمی‌دارد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از سازمان بنادر و دریانوردی منصور آرامی عضو هیات عامل و معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به اینکه خلیج فارس بخشی از هویت و فرهنگ ایرانی است، اظهار کرد: خلیج فارس گنجینه‌ای ارزشمند برای کشور به ویژه مردم خوزستان، سیستان و بلوچستان، هرمزگان و بوشهر است و تمدن و تاریخ ایران با این خلیج زیبا، شکل گرفته است.

وی ادامه داد: سازمان بنادر و دریانوردی به عنوان متولی و مرجع حاکمیتی دریایی کشور و نماینده ایران در سازمان بین‌المللی دریانوردی (آیمو) است که علاوه بر حفظ و حراست از نام خلیج‌فارس در عمران و توسعه سواحل شمالی خلیج فارس و انجام مسئولیت‌های اجتماعی در این منطقه نقش دارد.

توسعه بندرامام در سال جاری

به گفته عضو هیات عامل سازمان بنادر و دریانوردی، در سال گذشته افتتاح فاز یک طرح توسعه بندر شهید رجایی در دستور کار قرار گرفت و در کنار آن کلنگ‌زنی فاز سه طرح توسعه این بندر انجام شد. همچنین توسعه بندر امام‌خمینی(ره) در سال جاری در دستور کار است .بدین جهت  پروژه‌های مختلفی برای بنادر یاد شده تعریف شده است.

افتتاح ۴۹ موج‌شکن

آرامی با بیان اینکه توسعه فاز یک جزیره نگین در بندر بوشهر در سال جاری مدنظر قرار خواهد گرفت، گفت: تا کنون ۴۹ موج‌شکن چند منظوره مردمی و نیز ۲۰ پست اسکله گردشگری در سواحل جنوبی کشور افتتاح شده است و در سال جاری ۲۰ پست اسکله گردشگری دیگر افتتاح می‌شود.

وی با بیان اینکه  طرح‌های توسعه‌ای سازمان بنادر و دریانوردی منجر به توسعه گردشگری می شود، تصریح کرد: توسعه بنادر و سواحل سبب رونق اقتصادی مردم و منطقه می‌شود. سازمان بنادر و دریانوردی به طور ویژه‌ بر عملیاتی شدن برنامه‌های توسعه‌ای خود تمرکز کرده است تا شاهد عمران و توسعه سواحل و بنادر خلیج‌فارس باشیم.

نظر شما