شناسهٔ خبر: 52880 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

در سفر به بندر ترکمنباشی انجام شد؛

جزئيات ديدار آخوندی با رئیس جمهوری ترکمنستان/ تاكيد بر افزایش تعاملات تجاری، حمل و نقل و ترانزیت کالا بین ۵ کشور

ديدار وزیر راه و شهرسازی جمهوری اسلامی ایران که در راس یک هیات عالی رتبه به بندر ترکمنباشی واقع در ساحل ترکمنی دریای خزر سفر کرده است، ساعتی پیش با رئیس جمهور ترکمنستان دیدار و گفت و کرد.

به گزارش پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي به نقل از ايرنا، «عباس آخوندی» در ملاقات با «قربانقلی بردی محمداف » ضمن استقبال از افتتاح بندر جدید ترکمنباشی بر نقش آن در زمینه افزایش تعاملات تجاری، حمل و نقل و ترانزیت کالا بین پنج کشور ساحلی دریای خزر و نیز همکاری‌های حمل و نقل و ترانزیتی منطقه ای تاکید کرد.

مقامات دو کشور در جریان این ملاقات دوجانبه ضمن اظهار خرسندی از نتایج و دستاوردهای سفر اخیر رئیس جمهوری اسلامی ایران به عشق آباد، روند اجرای و تحقق توافقات به دست آمده و نیز روند اجرای اسنادی که در جریان آن سفر امضاء شده است، بررسی کردند.

این دیدار در حاشیه همایش بین‌المللی «جاده ابریشم برزرگ » و نیز مراسم افتتاح بندر جدید بین‌المللی ترکمنباشی که قرار است تا ساعتی دیگر برگزار شد، انجام شد.

رئیس جمهور ترکمنستان و آخوندی در این ملاقات که «سیدمحمد احمدی» سفیر ایران در عشق‌آباد نیز در آن حضور داشت، با اشاره به اهمیت اشتراکات فراوان تاریخی، فرهنکی و سنتی بین دو ملت دوست و برادر ایران و ترکمنستان، بر عزم جدی دولت دو کشور جهت توسعه و گسترش هرچه بیشتر و تعاملات منطقه ای و فرا منطقه ای براساس اصول حسن همجواری تاکید کردند.

وزیر راه و شهرسازی ایران و هیات همراه، در مراسم افتتاحیه بندر جدید بین‌المللی ترکمنباشی به همراه رئیس جمهور ترکمنستان و ده ها هیات خارجی حضور خواهند داشت .

علاوه بر این آخوندی در جریان این سفر دو روزه به شهر ترکمنباشی و منطقه ملی گردشگری «آوازه» فردا (پنجشنبه) در نهمین اجلاس وزاری حمل و نقل کشورهای عضو سازمان «اکو» حضور می یابد.

نظر شما