شناسهٔ خبر: 52886 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

روزی برای تشکر از معلمانم

حامد مظاهریان معاون مسکن و ساختمان وزیر راه وشهرسازی در یادداشتی روز معلم را تبریک گفت و به تجلیل از جایگاه معلمان و استادان پرداخت.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، متن کامل یادداشت دکتر مظاهریان به شرح زیر است:

تنها چند سالم بود که ...
با واژه ی "معلم" آشنا شدم ؛
معلم برای من کسی بود که:
به بچه ها خواندن و نوشتن یاد می دهد؛
امتحان می گیرد؛
کم و زیاد نمره می دهد و تمام... !
اما بعد ها فهمیدم كه:
معلم ها قدرت بزرگ تری هم دارند...
آنهامیتوانند دید آدمها رابه زندگی تغییر دهند...
"حائریان"

از اولین روزها در مدرسه پسرانه هدف خیابان سپه تهران، سپس دبیرستان البرز و قبولی در کنکور و پذیرش در رشته معماری دانشگاه تهران و ادامه  تحصیل  در دانشگاه لندن، شاید هیچ یک برایم  نتوانست به  شیرینی و حلاوت همان روزها و بودن هایم در کلاس اول ابتدایی باشد.

با همه ارج نهادن و سپاس از زحمات تمام معلمان و اساتیدم که به خوبی میدانم اگر وجود این بزرگواران نبود به یقین من نیز اکنون در این جایگاه خدمت قرار نداشتم، اما جا دارد که امروز که به نام روز بزرگداشت معلم نامگذاری شده، یادی کنم از سرکار خانم محمدی، معلم عزیز کلاس اول ابتدایی ام که نوشتن و خواندن الفبا را به نیکی از او آموختم تا بتوانم با ساختن جملاتی از جنس حقیقت و روشنی، آنچه را که حق و راستی به نفع مردم و کشورم می دانم را  بازگو کنم و در مسیر حقیقت قدم بردارم. حضور  خانم محمدی در زندگی علمی این شاگرد آنقدر پررنگ و تاثیر گذار بود که زمانیکه خود در جایگاه معلمی قرار گرفته ام، او شد الگویی از صبوری و دلسوزی و درسی که چگونه باید در مقابل دانشجویانم رفتار کنم.

 اكنون نميدانم خانم محمدي، معلم دلسوز و مهربانم در كجاي اين جهان هستي زندگي ميكند.اما هر جا كه هستند اميدوارم سلامت و تندرست باشد و اين روز را خدمت او و خدمت همه معلمان و اساتيد دلسوز ايران تبريك عرض مي كنم.

در مدرسه جز خون جگر، نیست حلال
آسوده دلی، در آن محال است، محال

این طرفه که تحصیل بدین خون جگر
در هر دو جهان، جمله وبال است، وبال

شیخ بهایی

نظر شما