شناسهٔ خبر: 52950 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر مسکن و شهرسازی استان مازندران:

پایان پروژه مسکن مهر مازندران در شهریور امسال/ حدود ۹۰ درصد واحدها تحویل و افتتاح‌ شده‌اند

مهران مهردادی مدیر مسکن و شهرسازی استان مازندران گفت: همراهی همه دستگاه‌های ذی‌ربط در خصوص پروژه مسکن مهر استان مازندران خوب بوده و به دنبال این هستیم تا طبق برنامه و در زمان مقرر پروژه را به پایان برسانیم.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مهران مهردادی مدیر مسکن ، اداره كل راه  و شهرسازی استان مازندران در خصوص آخرین مراحل انجام و پیشرفت پروژه مسکن مهر در این استان در سال گذشته اظهار داشت: در خصوص مسکن مهر برای ۵۸ هزار و ۲۱۰ واحد قرارداد ساخت منعقدشده بود که از کل این تعداد بیش از ۹۱ درصد که حدود ۵۳ هزار و ۱۷۶ واحد است در مرحله نازک‌کاری و  تحویل واحد است.

وی افزود: در حال حاضر ۸۵۸ واحد آماده افتتاح است . در خصوص واحد های باقیمانده اگر  متقاضیان همكاری نموده و پرونده‌های خود را کامل نمایند این واحدها نیز تحویل داده می‌شود. عملیات اجرایی اكثر واحدهای مسكن مهر در مرحله نازك كاری می باشد و بیشترین مشکل مربوط به پروژه مسكن مهر میار کلار ساری  است، البته در این سایت تعدادی از متقاضیان برای تقسیط به بانک معرفی شده‌اند و مابقی نیز در صورت پرداخت قدرالسهم آورده خود، تعاونی ها و سازنده‌ها آماده تحویل واحدها به ایشان هستند. طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته مقرر شد تا پایان شهریور ماه، پروژه مسکن مهر تعیین و تكلیف شود و تلاش ‌می‌شود تا در زمان مقرر پروژه  در استان تحویل متقاضیان شود.

مهردادی با اشاره به همکاری مناسب كلیه دستگاه های مرتبط در استان بابت پروژه مسکن مهر تصریح کرد: شورای مسکن با حضور معاون محترم امور عمرانی استاندار، دستگاه‌های خدمات رسان و سایر دستگاه‌ها مثل بانک های عامل ، سازمان تأمین اجتماعی، امور مالیاتی و دیگر ارگان‌ها  به‌ صورت منظم و هر دو هفته یك بار برگزارشده و علاوه بررصد كردن پروژه ها ، در مواردی كه مشكلی باشد همان‌ جا مطرح و تصمیم‌گیری لازم صورت می‌گیرد.

مهردادی در پایان با اشاره به نظارت کامل بر مبحث قوانین مقررات ملی و ایمنی در اجرای پروژه مسکن مهر استان اظهار کرد: در اجرای  ماده ۳۴ و ۳۵ قانون نظام مهندسی و كنترل ساختمان نظارت عالیه كلیه ساختمان‌ها از جمله ساختمان‌های مسكن مهر از طریق نظارت عالیه توسط مهندسان خبره نظام مهندسی استان انجام می‌گیرد ( ۲۳ نفر مهندس در رشته‌های مختلف  در سطح استان). این مهندسان به‌صورت رندم پروژه‌ها را پایش کرده و  گزارش  می کنند. ضمنا  در پروژه‌های مسکن مهر از طریق مهندسان مشاور و ناظران عضو نظام مهندسی استان كه صلاحیت لازم را دارند نظارت لازم به عمل می‌آید.

نظر شما