شناسهٔ خبر: 52994 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

مدیرعامل شرکت گروه سرمایه‌گذاری مسکن بیان کرد:

تلاش برای ورود به پروژه‌های بازآفرینی به عنوان کارکرد وظیفه‌ای/ تاکید بر ورود شرکت‌های تابعه به حداقل یک پروژه بازآفرینی

محمدرضا امینی مدیرعامل شرکت گروه سرمایه‌گذاری مسکن با بیان اینکه گروه سرمایه گذاری مسکن تلاش کرد تا ورود به پروژه‌های بازآفرینی شهری را به عنوان کارکرد وظیفه ای برای خود تعریف کند افزود: در کنار آن موضوع توجیه اقتصادی پروژه ها قطعا مورد بررسی و ارزیابی قرار می گیرد اما آنچه که مهم است گروه سرمایه گذاری نگاه اقتصادی به اجرای این پروژه ها ندارد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی محمد رضا امینی مدیرعامل شرکت گروه سرمایه‌گذاری مسکن در مراسم رونمایی از آثار و معرفی برگزیدگان مرحله اول مسابقه معماری پروژه بازآفرینی شهری تبریز با اشاره به سابقه چندین ساله این شرکت برای حضور در پروژه‌های بازآفرینی بیان کرد: گروه سرمایه گذاری مسکن تاکنون ۱۴۰۰ واحد با زیربنای ۱۵۰ هزار مترمربع را در مناطق فرسوده به اجرا رسانده و در حال حاضر نیز در پروژه بافت فرسوده سیروس تهران و همچنین زمین ۵.۴ هکتاری تبریز مشارکت دارد.

مدیرعامل گروه سرمایه‌گذاری مسکن با یادآوری این که در اردبیل یک زمین ۴۲۰۰ متری با ظرفیت ۱۰۰ واحد خریداری شده که در مرحله طراحی قرار دارد، گفت: در اصفهان با مشارکت مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن برای زمینی در منطقه همت آباد اصفهان وارد مذاکره شده‌ایم تا پروانه این زمین را دریافت کنیم.

امینی با بیان اینکه برای ورود به حوزه نوسازی بافت فرسوده استان بوشهر در مراحل نامه‌نگاری و مذاکرات هستیم، افزود: همچنین تفاهمنامه‌ای را با شهرداری شیراز امضا کرده‌ایم که برای ساخت و ساز در یکی از مناطق پیشنهاداتی ارائه شده است. در کرمانشاه نیز پروژه ۱۱۸۰۰ متر مربعی با ظرفیت ۷۲ واحد مسکونی تا ۴ ماه آینده بهره برداری می شود.

وی از برنامه‌ریزی برای حضور گسترده‌تر و موثر در بافت‌های فرسوده توسط گروه سرمایه‌گداری مسکن خبر داد و گفت:‌ از وزیر راه و شهرسازی درخواست می کنیم در جهت تجمیع حمایت‌های مردمی و دولتی و این‌که از تجربه این طرح در سایر پروژه‌ها استفاده کنیم، ما را حمایت کنند.

مدیرعامل گروه سرمایه گذاری مسکن تاکید کرد: با توجه به سیاست های جدید دولت در حوزه ورود به نوسازی مناطق بافت فرسوده و همچنین تاکیدات مدیریت بانک مسکن در اجرای این سیاست ها، بازآفرینی شهری به عنوان یک دستور کار ویژه برای گروه سرمایه گذاری تعریف شده است.

وی با بیان اینکه گروه سرمایه گذاری مسکن تلاش کرد تا ورود به پروژه‌های بازآفرینی شهری را به عنوان کارکرد وظیفه ای برای خود تعریف کند افزود: در کنار آن موضوع توجیه اقتصادی پروژه ها قطعا مورد بررسی و ارزیابی قرار می گیرد اما آنچه که مهم است گروه سرمایه گذاری نگاه اقتصادی به اجرای این پروژه ها ندارد.

مدیرعامل گروه سرمایه گذاری مسکن ادامه داد: در راستای همین سیاست‌ها، گروه سرمایه گذاری مسکن به تمام شرکت‌های وابسته خود در سراسر کشور تکلیف کرده که تا پایان شهریور ۹۷ حداقل یک پروژه برای نوسازی بافت های ناکارآمد شهری برای خود تعریف کنند که در قالب مشارکت بخش خصوصی، مالکان بافت‌های فرسوده یا مذاکره با شهرداری‌ها خواهد بود.

امینی اجرای پروژه‌های بازآفرینی شهری در شهرهای اردبیل، اصفهان، مشهد، بوشهر، رشت و کرمانشاه را از دیگر پروژه های این گروه سرمایه گذاری اعلام کرد./

نظر شما