شناسهٔ خبر: 5300 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

بازديد معاون عمرانی استانداری از مركز مديريت راه‌های هرمزگان

 فرشيد دستوان معاون امور عمرانی استانداری هرمزگان از مركز اطلاعات راه‌های راه و شهرسازی استان بازديد كرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره كل راه و شهرسازی هرمزگان، فرشيد دستوان در بازديد از مركز اطلاعات راه‌های راه و شهرسازی استان گزارشی از تعداد دوربين‌های نظارتی و نحوه انجام كار آنها ارائه كرد.

مدير كل راه و شهرسازی استان هرمزگان اظهار كرد: ۱۰ دوربين در محورهای استان نظير محور بندرشهيد رجایی، بندر عباس سيرجان، بندرعباس ميناب، جاسك،كنارك و ديگر محورها نصب و در حال ضبط ۲۴ ساعته تصاوير تردد خودروها است. تعداد ۳۰ دوربين هوشمند كه قابليت كنترل جت فن‌های تونل و همچنين ثبت سرعت خودروها را دارند در گردنه تنگ زاغ و در دو تونل بزرگ محور در حال بهره‌برداری است.

دستوان همچنين درباره خط تلفن گويای ۱۴۱ اين مركز گفت: هم‌وطنان و كاربران جاده‌ای در ساعات شبانه روز با تماس با اين خط می‌توانند از آخرين وضعيت راه‌های استان و همچنين مسافت بين‌شهری اطلاع پيدا كنند و اين خط قابليت ۶۰  تماس همزمان را دارد .

معاون عمراني استاندار نيز در اين بازديد فعاليت‌های راهداری را مهم و دارای اهميت در ابعاد اقتصادی، اجتماعی و امنيتی توصيف كرد و گفت: با توجه به رشد تكنولو‍ژی و نرم افزارهای قابل بهره‌برداری برای عموم مردم طراحی و برنامه‌ريزی جهت استفاده از اين امكانات در حوزه راهداری ضروری است./

نظر شما