شناسهٔ خبر: 53007 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

بازدید مسئولان سه شهرستان لارستان، گراش و خنج از پروژه‌های راهسازی

بازديد مدیرکل راه و شهرسازی لارستان همراه با مسئولان سه شهرستان لارستان، گراش و خنج از پروژه‌های راهسازی این اداره کل بازدید کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی لارستان، محمدرضا باقری فرد مدیرکل راه و شهرسازی لارستان به اتفاق جعفرپور نماینده مردم شهرستان‌های لارستان، خنج و گراش، حجت الاسلام والمسلمین موسوی خرم امام جمعه لار و دیگر مسئولان شهرستان‌های لار، خنج و گراش از پروژه‌های در حال ساخت حوزه استحفاظی نماینده بازدید کرد و به تشریح آخرین وضعیت از اقدامات صورت گرفته پرداخت.

باقری فرد در ابتدای این بازدید یک روزه در خصوص محور گراش- اوز اظهار کرد: در حال حاضر جهت اتصال دو شهرستان عملیات باند دوم این پروژه ۱۳ کیلومتری در دستور کار این اداره کل قرار گرفته است و ۳۰ دستگاه ابنیه فنی احداث شده و بیش از ۷۵ هزار متر مکعب خاکبرداری و ۲۳۰ هزار متر مکعب خاکریزی و سه دور برگردان استاندارد نیز در این محور ساخته شده است و در سال گذشته ۶ کیلومتر از آن آسفالت شد و به بهره برداری رسید ولیکن با  توجه به کمبود قیر در حال حاضر مجدداً مراحل تکمیل آسفالت آن از سر گرفته شده است.

وی در ادامه به تشریح فعالیت پیمانکار مستقر در تونل شهدای خلیج فارس که مقصد بعدی مسئولین بود، پرداخت و افزود: با احداث این تونل به طول ۸۴۰ متر در محور آرد به فداغ، گردنه صعب العبور بالنگستان حذف می‌گردد و ماحصل آن  ۱۲ کیلومتر کاهش مسیر در این محور می‌باشد.

باقری فرد با تاکید بر لزوم تسریع بخشی در تکمیل تونل شهدای خلیج فارس گفت: بحمدلله مراحل ساخت تونل شهدای خلیج فارس (بالنگستان) سرعت بیشتری به خود گرفته است و در حال حاضر عملیات حفاری بیش از ۵۱۰ متر از این تونل تحقق یافته است.

وی در بازدید از جاده‌های بیرم عنوان داشت: بیرم یکی از دورترین بخش‌های لارستان به حساب می‌آید و با توجه به نیازی که برای بهسازی این محور احساس شد با تمرکز بیشتری در سال جاری به دنبال اتمام این مسیر و تحقق خواستهٔ دیرینهٔ مردمان این دیار هستیم.

باقری فرد افزود: این پروژه به طول ۱۳ کیلومتر حدفاصل فداغ تا بیرم است  که در مرحله اول سه کیلومتر از ورودی بخش بیرم لارستان دوبانده شده و امیدواریم ۵ کیلومتر دیگر از این پروژه را در آینده نزدیک به بهره برداری برسد.

مدیر کل راه وشهرسازی لارستان ادامه داد: قطعه اول این پروژه به طول ۳ کیلومتر و حجم خاکبرداری ۵۸ هزار متر مکعب و حجم خاکریزی ۵۶ هزار متر مکعب بوده و ۵ دستگاه ابنیه فنی در این محور ساخته شده است.

 در ادامه این سفر پروژه‌های شهرستان خنج که در اداره کل راه و شهرسازی لارستان متولی آن به حساب می‌آید مورد بازدید میدانی مسئولین و  فرماندار  شهرستان خنج قرار گرفت. 

در ابتدای پروژه‌های شهرستان خنج بازدید از محور جایگزین گردنه محمله بود که مدیرکل راه و شهرسازی لارستان در این باره تصریح کرد: برای اصلاح گردنه حادثه ساز محمله دو پیمانکار مشخص شده و عملیات اجرایی آن نیز آغاز گردیده است که  ازدو سمت علامرودشت و خنج به طول ۹ کیلومترو عرض ۱۱ متر عملیات اصلاح گردنه محمله آغاز شده وبا اتمام این پروژه ضمن کاهش مسیر حذف ۲۰  نقطه حادثه ساز را به همراه خواهد داشت.

باقری فرد افزود: یکی از مشکلات این گردنه به دلیل عبور بارهای ترافیکی و شیب زیاد چندین بار در طول سال‌های اخیر  شاهد مسدود شدن آن بودیم که امیدواریم با حذف این گردنه این مشکل برطرف شود.

وی ادامه داد: حجم خاکبرداری یک میلیون و هشتصد هزار متر مکعب و حجم خاکریزی پانصد هزار متر مکعب است و تعداد ۲۴ دستگاه پل در این محور احداث خواهد شد.

در بخش دیگری از بازدیدهای میدانی، جاده خیر ساز دیگ اشکن هدف رصد مسئولین قرار گرفت که زاهدی رییس هیات امنای بزرگترین جادهٔ خیر ساز به تشریح روند آن پرداخت.

وی با بیان اینکه: بزرگ‌ترین جاده خیر ساز جنوب کشور تاکنون مبلغی بیش از ۲۱۰ میلیارد ریال توسط خیرین در آن هزینه شده و قسمت ابتدایی این مسیر به طول ۴ کیلومتر با اعتباری بالغ بر ۴۰ میلیارد ریال توسط اداره کل راه و شهرسازی لارستان در حال انجام است، افزود: محور احداثی خنج - دیگ اشکن به طول ۴۲ کیلومتر و با درجه بندی راه اصلی توسط خیرین شهرستان خنج فرآیند تکمیل شدن خود را سپری می‌کند.

زاهدی با تاکید بر اینکه مشکلات نمی‌تواند جلوی اقدامات مثبت خیرین را بگیرد، ادامه داد: با عنایت خداوند متعال، شاهد این هستیم که نشاط در خیرین شهرستان خنج وجود دارد و در این مسیر روشن با همدلی برای داشتن جامعه‌ای آباد حرکت می‌کنند.

شایان ذکراست در طول این بازدید یک روزه مسئولین از نزدیک در جریان اقدامات راه روستایی شهرستان– حمامی، بهسازی راه روستایی کورده – باغان، مجتمع فرهنگی هنری خنج و محور آرد- مز قرار گرفتند.

نظر شما