شناسهٔ خبر: 53028 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

مدیر عامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) خبر داد:

احداث دو نیروگاه برق با ظرفیت ۳۵ مگاوات در شهر فرودگاهی امام خمینی (ره)/ جلوگیری از واردات کالا در منطقه آزاد

شهرام آدم‌نژاد مدیر عامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) از احداث دو نیروگاه برق با ظرفیت ۳۵ مگاوات در این مجموعه خبر داد و گفت: این نیروگاه‌ها به غیر از برق مورد نیاز شهر فرودگاهی، بخشی از برق مورد نیاز تهران را نیز تامین خواهند کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) بر اهمیت توسعه این مجموعه به عنوان پیشخوان گردشگری و دروازه اصلی ورود به کشور تاکید کرد و گفت: توسعه شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) بر پایه مطالعات علمی و با کمک شرکت‌های مشاور بزرگ بین‌المللی انجام خواهد شد.

شهرام آدم‌نژاد از احداث دو نیروگاه برق در این مجموعه خبر داد و افزود: در خردادماه سال جاری فراخوان سرمایه‌گذاری احداث نیروگاه ۲۵ مگاواتی فسیلی و ۱۰ مگاواتی خورشیدی  برای احداث در منطقه آزاد فرودگاه امام (ره) اعلام خواهد شد.

وی ادامه داد: با استفاده از  این نیروگاه‌ها جدای از برق مورد نیاز شهر فرودگاهی امام خمینی (ره)، بخشی از برق  مورد نیاز تهران نیز تأمین خواهد شد.

مدیرعامل شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) درباره رفع بوی نامطبوع مسیر این مجموعه نیز گفت: با توجه به دستور رئیس جمهور در این مورد، امسال مبلغی در قانون بودجه برای رفع بوی بد مسیر فرودگاه تعیین شده و مکاتباتی نیز با سازمان محیط‌زیست در این خصوص انجام گرفته تا فعالیت اجرایی این دستورالعمل را بر عهده بگیرد.

افتتاح ترمینال سلام در تابستان

مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) در ادامه به افتتاح قریب‌الوقوع ترمینال سلام اشاره کرد و گفت: در حال حاضر ظرفیت سالانه فرودگاه امام خمینی ۶ میلیون نفر است اما این فرودگاه بیش از ظرفیت خود سالانه ۱۰ میلیون نفر را جابجا می‌کند. با افتتاح ترمینال سلام، سالانه ۵ میلیون نفر به ظرفیت فرودگاه اضافه خواهد شد.

آدم‌نژاد افزود: همچنین پروژه ترمینال ایرانشهر هم آغاز می‌شود که فاز اول آن ظرفیت ۲۵ میلیون نفر مسافر را دارد و در فاز نهایی به ۹۰ میلیون مسافر می‌رسد.

وی درباره زمان افتتاح ترمینال سلام گفت: این پروژه در تابستان سال جاری به افتتاح خواهد رسید. سعی ما این است که در تیرماه ترمینال سلام را افتتاح کنیم و پروازهای حج امسال از این ترمینال انجام شود.

آدم‌نژاد به تجهیز این ترمینال با استفاده از کالاهای ایرانی اشاره کرد و افزود: تمام سعی ما بر این است که در ترمینال سلام خدمات ویژه بدون هزینه اضافی به مسافران ارائه کنیم.

وی با بیان اینکه ۱۸ نوع مسافر به فرودگاه امام مراجعه می‌کنند که هر یک از آنها نیازمندی‌های خاص خود را دارند، گفت: در ترمینال‌های جدید ارائه خدمات ویژه متناسب با گروه های مخاطب و مسافران مراجعه‌کننده را در دستور کار داریم.

جلوگیری از واردات در منطقه آزاد شهر فرودگاهی امام خمینی (ره)

مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) به تاثیر خروج احتمالی ایالات متحده آمریکا از برجام اشاره کرد و گفت: مشاور خارجی این شرکت در حال حاضر فعال است و حتی در صورت خروج از برجام و برگشت تحریم‌ها همکاری با شرکت شهر فرودگاهی امام را قطع نخواهد کرد.

آدم‌نژاد درباره نحوه جذب سرمایه‌گذار پس از بازگشت احتمالی تحریم‌ها نیز گفت: تصور نمی‌کنم تحریم‌ها برگردد اما به هر صورت توسعه یک ضرورت برای کشور و به طور قطع پروژه ۲۴۰ هکتاری پیشران توسعه در هر شرایطی در بازه زمانی مشخص شده انجام می‌شود.

وی در ادامه لجستیک را مبنای توسعه منطقه آزاد شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) دانست و افزود: ی ادامه داد: هرچند که یکی از محل‌های درآمدزادیی در مناطق آزاد واردات است، اما به طور قطع توسعه منطقه آزاد فرودگاه امام از طریق واردات نخواهد بود. چراکه رویکرد ما حمایت از تولید داخلی است و این مساله با واردات در تضاد است.

آدم‌نژاد ادامه داد: خوشبختانه برای مدیریت این مجموعه و منطقه مشکلی با دبیرخانه شورای مناطق آزاد نداریم و با این مجموعه کاملا هماهنگ هستیم.

 

 

نظر شما