شناسهٔ خبر: 53064 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل بنیاد مسکن گیلان اعلام کرد:

گیلان دارنده رتبه نخست در مقاوم سازی خانه های روستایی

مقاوم سازی مدیرکل بنیاد مسکن گیلان، با اشاره به اجرای طرح هادی در ۸۰۰ روستای استان،گفت: تاکنون ۶۳ درصد خانه‌های روستایی گیلان در برابر زلزله مقاوم‌سازی شده اند که از این حیث در کشور در جایگاه نخست قرار داریم.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از ایسنا، «محمد اکبرزاده» با اشاره به زندگی یک میلیون نفری از جمعیت دو میلیون و ۵۰۰ هزار نفری گیلان در روستاها، اظهار کرد: تاکنون در ۸۰۰ روستای بالای ۲۰ خانوار استان گیلان طرح هادی اجرا شده است.

وی با اشاره به اجرای ۳۹ درصدی طرح هادی در استان، افزود: استان گیلان دارای ۲۷۰۰ روستاست که از این تعداد بیش از ۲۰۰۰ روستا بالای ۲۰ خانوار هستند.

مدیرکل بنیاد مسکن گیلان گفت: شاخص اجرای طرح هادی در سطح کشور ۴۲ درصد است که تلاش می شود در باقی روستاهای بالای ۲۰ خانوار گیلان نیز این طرح اجرایی شود.

این مقام مسئول، به صدور سند روستایی در استان گیلان نیز اشاره و خاطرنشان کرد: هم‌اکنون ۱۱۵ هزار سند مالکیت برای روستائیان استان گیلان صادر شده است که پیش‌بینی می‌شود امسال نیز ۲۰ هزار سند مالکیت روستایی صادر شود.

اکبرزاده افزود: تاکنون ۶۳ درصد خانه‌های روستایی گیلان در برابر زلزله مقاوم‌سازی شده اند که از این حیث در کشور در جایگاه نخست قرار داریم.

وی هم‌چنین با اشاره به برخی دیگر از اقدامات این نهاد امسال، یادآور شد: ۱۷۱ میلیارد تومان پروژه عمرانی امسال در شهرهای بالای ۲۵ هزار نفر جمعیت استان اجرایی می شود.

مدیرکل بنیاد مسکن گیلان، به سهمیه ساخت ۲۳ هزار واحد مسکن مهر در حوزه شهرهای زیر ۲۵ هزار خانوار این نهاد در استان اشاره کرد و گفت: از این تعداد تاکنون ۲۲ هزار و ۳۰۰ واحد ساخته شده است.

نظر شما