شناسهٔ خبر: 53074 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

معاون اقتصادی شرکت شهر فرودگاهی امام خبر داد:

احداث پهنه صنایع خلاق، فرهنگی و هنری در شهر فرودگاهی امام خمینی (ره)

حسین تاجیک معاون اقتصادی و سرمایه گذاری شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) به قرارگیری پهنه صنایع خلاق، فرهنگی و هنری در محدوده پیشران منطقه آزاد این مجموعه اشاره کرد و گفت: این پهنه با نظر مستقیم وزیر راه و شهرسازی به طرح‌های شهر فرودگاهی اضافه شده است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، حسین تاجیک، عضو هیات مدیره و معاون اقتصادی و سرمایه گذاری شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره)  با اشاره به قرارگیری پهنه صنایع خلاق، فرهنگی و هنری در محدوده پیشران منطقه آزاد شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) گفت: این پهنه در طرح‌های اولیه ما وجود نداشت، اما با نظر شخص وزیر راه و شهرسازی به طرح ها اضافه شد.

مدیر منطقه آزاد شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) افزود: در این پهنه کارگاه‌های تولید صنایع دستی و پوشاک سنتی و همچنین استودیو‌های ساخت انیمیشن و تولیدات فرهنگی و هنری قرار خواهد گرفت.

وی ادامه داد: اکنون به غیر از شهر فرودگاهی، معاونت گردشگری و هنری وزارت ارشاد و معاونت فرهنگی و هنری مناطق آزاد هم بر این ایده به عنوان پنجره ارتباط، توسعه و محرومیت زدایی تمرکز کرده‌اند.

تاجیک درباره مکان‌یابی محدوده پیشران منطقه آزاد گفت: مکان‌یابی این محوطه ۲۴۰ هکتاری در جنوب شهر فرودگاهی دو ویژگی مثبت دارد: اول انکه از نظر ویژگی‌های توپوگرافیک کمترین هزینه را برای احداث زیرساخت‌ها تحمیل می‌کند، و دوم اینکه به فرودگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) نزدیک است.

معاون اقتصادی و سرمایه گذاری شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) به اقدامات مشاور خارجی در الصاق طرح لجستیک به طرح جامع شهر فرودگاهی اشاره کرد و گفت:  لجستیک یکی از راه‌های کاهش هزینه‌ها و افزایش رقابت‌پذیری صنعت در برابر واردات و صادرات محسوب می‌شود. به همین دلیل مهم‌ترین بخش در توسعه منطقه آزاد و ویژه اقتصادی لجستیک خواهد بود.

وی ادامه داد: شرکت ADI که مشاوره ما را بر عهده دارد، یک شرکت حرفه‌ای در زمینه لجستیک است.. این شرکت مشاور در اروپا و خاورمیانه در حوزه لجستیک فعالیت داشته است. از جمله اقدامات این شرکت فعالیت به عنوان مشاور مادر در توسعه شهر لجستیک منطقه آزاد جبل‌علی بوده است.  

تاجیک به اهمیت توجه به موضوع بار هوایی اشاره کرد و گفت: یکی از اهداف طرح جامع شهر فرودگاهی این است که ظرف ۵ سال ظرفیت پذیرش سالانه ۸۰۰ هزار تن بار هوایی را در مجموعه ایجاد کنیم و در فازهای بعدی این ظرفیت را به ۴ میلیون تن در سال برسانیم.

وی افزود: برای نیل به این مهم لازم است سرعت پذیرش و ترخیص بار را در فرودگاه کاهش دهیم.

مدیر منطقه آزاد شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) در نهایت با اشاره به رقبای منطقه ای ایران در حوزه لجستیک گفت: در حوزه جنوبی و شمالی کشور ما در حوزه لجستیک اتفاقات بسیاری مهمی رخ‌داده است. اما ما آن‌ها را رقیب خود نمی‌دانیم بلکه باید بتوانیم همگی در کنار یکدیگر کار کنیم و به عنوان شهر فرودگاهی نیز  سهم خود را در بازار داشته باشیم.

نظر شما