شناسهٔ خبر: 53090 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

معاون وزیر راه و شهرسازی: خبر داد:

بهره‌برداری از ۵۷ کیلومتر انواع راه همزمان با سفر رییس جمهوری به خراسان رضوی

خادمی در جمع همزمان با سفر رییس جمهور به استان خراسان رضوی ۳۲ کیلومتر بزرگراه و ۲۵ کیلومتر راه روستایی به بهره‌برداری رسید و گزارش اقدامات وزارت راه وشهرسازی در خراسان رضوی با اعتبار بالغ بر ۲۸۸۵ میلیارد ریال توسط معاون وزیر راه وشهرسازی از طریق ویدئو کنفرانس ارایه شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت ساخت وتوسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، خیراله خادمی صبح امروز همزمان با سفر رییس جمهور به استان خراسان رضوی ضمن ارایه گزارشی از اقدامات وزارت راه و شهرسازی در این استان از افتتاح ۳۲ کیلومتر بزرگراه و ۲۵ کیلومتر راه روستایی در خراسان رضوی خبر داد.

وی از اتمام عملیات اجرایی پل مرزی سرخس خبر داد و عنوان کرد:  این پل موجب تسهیل تردد بین ایران و کشور ترکمنستان می‌شود  و به طول ۹۶ متر دارای یک دهانه ۲۴ متری و ۴ دهانه ۱۸ متری به عرض ۱۵.۱۰ متر است.

خادمی همچنین در خصوص مسیر این پل خاطرنشان کرد: طول این راه ۱.۲ کیلومتر با عرض ۱۳.۵ متر است که ۶۵۰ متر آن در خاک جمهوری اسلامی و ۵۰۰ متر در خاک کشور ترکمنستان قرار دارد و با اعتبار ۱۲۹ میلیارد ریال احداث شده است.

معاون وزیر راه وشهرسازی از احداث و آسفالت ۲۳.۵ کیلومتر راه و روستایی  در استان یاد کرد و اظهار داشت: داغی- سنجدک در شهرستان کاشمر، چلقی- کلاته در مشهد مقدس، چاهوک- میرپسند در شهرستان زاوه، کلاته‌ثم، بکاول و چهارتخته کوک در شهرستان تربت حیدریه با اعتبار ۵۰ میلیارد ریال بخشی از پروژه‌های راه روستایی در این استان هستند.

خادمی قطعه ۱ باند دوم محور تایباد- تربت جام را دیگر پروژه بزرگراهی در این استان دانست و عنوان کرد: این پروژه به طول ۱۱ کیلومتر با اعتبار ۱۶۵ میلیارد ریال احداث شده است و موجب تقویت شبکه ترانزیتی کشور و بهبود وضعیت مبادی ورودی ترافیک از کشور افغانستان و مرز دوغارون  می‌شود.  

 وی خاطرنشان کرد:  توسعه متوازن مناطق محروم و مرزی، افزایش ظرفیت مسیر و ارتقاء‌سطح سرویس راه  از دیگر اهداف و مزایای بهره‌برداری از این محور است.

معاون وزیر راه و شهرسازی بهره‌برداری از  باند دوم محور خواف- سلامی را مهم ارزیابی کرد و گفت:‌ این پروژه به طول ۲۱ کیلومتر و با اعتبار ۳۸۵ میلیارد ریال احداث شده که  این امر با مشارکت وزارت راه  وشهرسازی و وزارت صنعت، معدن و تجارت صورت گرفته است.

وی در خاتمه این گزارش افتتاح ۸ هزار واحد مسکونی روستایی در ۲۳ شهرستان این استان، روشنایی و ایمنی محور کلات را از دیگر اقدامات وزارت راه و شهرسازی در استان خراسان رضوی معرفی کرد.

نظر شما