شناسهٔ خبر: 53095 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

در بیست و سومین نشست شورای سازماندهی مبادی زمینی كشور صورت گرفت:

تصویب انجام تشریفات گمركی محمولات ریلی از مرز رازی و کلیات طرح جامع پایانه مرزی ریلی شمتیغ

نشست بیست‌وسومین نشست شورای سازماندهی مبادی ورودی و خروجی مجاز زمینی كشور با حضور و مشاركت اعضا برگزار و پیرامون دستور کار، طرح ساماندهی پایانه مرزی بازرگان، انجام تشریفات گمركی محمولات وارداتی- عبوری ریلی از مرز رازی و کلیات طرح جامع پایانه مرزی ریلی شمتیغ به تصویب رسید.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی طبق اعلام دبیرخانه شورای سازماندهی مبادی زمینی كشور روز یك‌شنبه ۱۶ اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۷، بیست‌وسومین نشست شورای سازماندهی مبادی ورودی و خروجی مجاز زمینی كشور با حضور و مشاركت اعضا برگزار گردید و پس از بحث و بررسی پیرامون دستوركار، جمع‌بندی‌های زیر حاصل شد:

  1. طرح ساماندهی پایانه مرزی بازرگان توسط گمرك (مشاور) ارایه و مورد تصویب اعضا قرار گرفت.
  2. انجام تشریفات گمركی محمولات وارداتی/عبوری ریلی از مرز رازی در گمركات داخلی (سهلان، تبریز، جلفا) با انجام اظهار اجمالی در رازی مطرح و تصویب شد.
  3. طرح جامع پایانه مرزی ریلی شمتیغ مطرح و با توجه به ضرورت راه‌اندازی مسیر ریلی به افغانستان با رویكرد اتصال به شبكه‌های منطقه‌ای و بین‌المللی، كلیات طرح تصویب گردید.
  4. طرح جامع پایانه مرزی مشترك ریلی و جاده‌ای آستارا مطرح و مقرر شد با توجه به عدم آمادگی طرف آذری برای انتقال پایانه مرزی جاده‌ای به میله مرزی ۱۴۲، طرح توسعه پایانه جاده‌ای در محل موجود مجدداً در كارویژه شورای سازماندهی مطرح و جمع‌بندی شود.

نظر شما