شناسهٔ خبر: 53108 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

همزمان با سراسر کشور صورت می گیرد؛

برگزاری آزمون نظام مهندسی استان گیلان در ۲۰ و ۲۱ اردیبهشت

آزمون آزمون نظام مهندسی همزمان با سراسر کشور در ۲۰ و ۲۱ اردیبهشت در استان گیلان برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان گیلان، حمیدرضا موسوی عربانی رئیس اداره نظام مهندسی و مقررات ملی و توسعه فناوری های نوین ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان گیلان در این خصوص گفت : وزارت راه و شهرسازی در اجرای مواد ۵، ۱۱ ، ۱۲، ۲۶ و ۲۸ آیین نامه اجرایی قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان با همکاری شرکت خدمات آموزشی سازمان سنجش آموزش کشور، آزمون های ورود به حرفه مهندسان در هفت رشته مهندسی معماری و عمران بخشهای ( طراحی ، نظارت و اجرا ) ، تاسیسات مکانیکی و تاسیسات برقی( طراحی و نظارت) ، شهرسازی ، نقشه برداری و ترافیک برای دریافت پروانه اشتغال بکار مهندسی پایه ۳ در تاریخ های ۲۰ و ۲۱ اردیبهشت ماه ۱۳۹۷ بطور هماهنگ و همزمان در سراسر کشور برگزار می کند.

وی افزود :  مجموع کل شرکت کنندگان در آزمون ورود به حرفه مهندسان در استان ۵۹۸۰ نفر میباشد که از این تعداد ۱۳۳۹ نفر داوطلب زن و ۴۶۴۱ نفر داوطلب مرد می باشد که در دو نوبت صبح و عصر در تاریخ های ۲۰/۲/۹۷ و ۲۱/۲/۹۷ در سه حوزه شهرستان رشت  (دانشگاه گیلان ) ، شهرستان لنگرود ( دانشگاه آزاد اسلامی لنگرود ) و شهرستان تالش (دانشگاه آزاد اسلامی تالش)  برگزار می گردد.

وی رعایت نکات ذیل جهت شرکت در آزمون ورود به حرفه مهندسان را الزامی قلمداد کرد :

۱ -  کارت شناسایی آزمون روی وب سایت آزمونها به نشانی ( www.inbr.ir  ) ارائه می گردد که هر یک از داوطلبان با وارد نمودن مشخصات مربوطه ميتوانند پرينت كارت شناسايي آزمون خود را تهيه نمايید.

۲- داوطلبین شرکت در آزمون اردیبهشت ماه ۹۷ مطابق با راهنمای شرکت در آزمون ، در صورتي كه در روز آزمون كارت شناسايي آزمون و كارت عضويت سازمان استان و يا كارت شناسايي معتبر عكسدار را به همراه نداشته باشند، حتي با ارائه تأييديه ثبت نام مجاز به شركت در جلسه آزمون نميباشند.

۳- درهاي ورود به جلسه آزمون صبح، ساعت ۸:۰۰ و آزمون بعد از ظهر ساعت ۱۴ بسته خواهد شد. لذا كليه داوطلبان بايد قبل از بسته شدن درهاي ورودي، در محل حوزه امتحاني ذيربط حاضر باشند. هر گونه تأخير در ورود به جلسه غيبت تلقي شده و از شركت داوطلب در آزمون بعد از ساعت شروع آزمون ممانعت خواهد شد.

۴- رد و بدل کردن هرگونه يادداشت ، جزوه ، کتاب و ماشین حساب توسط داوطلبان در جلسه آزمون اكيداً ممنوع است.

۵- استفاده از كتاب و جزوه در جلسه آزمون مجاز مي باشد، ولي امانت گرفتن جزوه و كتاب وگرفتن هر نوع يادداشت از سایر داوطلبان در محل آزمون اكيداً ممنوع می باشد و در صورت مشاهده موارد مذكور، ضمن ثبت در صورتجلسه ثبت تخلف، پاسخنامه مربوطه تصحيح نخواهد شد.

۶- همراه داشتن هرگونه تلفن همراه، رایانه کیفی ( (laptop ،تبلت، ماشینهای حسابهای مهندسی دارای قابلیت استفاده از سیم کارت و تلفن یا حافظه جانبی ، ساعتهای هوشمند ،دوربين عكاسي و ساير وسايل الكترونيكي با عملکرد مشابه در جلسه آزمون اكيداً ممنوع بوده و در صورت مشاهده ضمن ثبت در صورتجلسه ثبت تخلف، پاسخنامه داوطلب تصحيح نخواهد شد.

۷- استفاده از سرويسهاي بهداشتي و يا خروج از محل آزمون و ترك صندلي تحت هر عنوان ممنوع بوده و به منزله خاتمه آزمون داوطلب ميباشد.

۸-استفاده از میز نور، شیشه، کاربن و سایر وسایل مشابه در جلسه آزمون طراحی معماری ممنوع بوده و جزء مصادیق تخلف محسوب می گردد.

۹ به استناد دستورالعمل نحوهي رسیدگی به تخلفات داوطلبان آزمون هاي صدور پروانه اشتغال به كار مهندسی، چنانچه مصادیق تقلب و تخلف مطابق مفاد دستورالعمل مذكور براي داوطلبی محرز شود و یا توسط عوامل اجرائی صورتجلسه ثبت تخلف تنظیم گردد، برابر ضوابط ضمن ابطال نتیجه آزمون مورد نظر، محرومیت از آزمون هاي آتی از یك تا ده دوره آزمون به شرح ذیل منظور خواهد شد.

الف-حداقل دوره محرومیت براي موارد تخلف ناشی از استفاده از وسایل الکترونیکی غیر مجاز نظیر دوربین، تلفن همراه، تبلت، لب تاپ، ساعت هوشمند و و تخلفهاي سازماندهی شده گروهی، محرومیت از شركت در ۵ دوره آتی آزمون هاي ورود به حرفه خواهد بود.

ب-حداقل دوره محرومیت براي خارج نمودن اوراق امتحانی و رد و بدل كردن پاسخنامه، محرومیت از شركت از ۳ دوره آتی آزمون هاي ورود به حرفه خواهد بود.

ج-براي سایر مصادیق تخلف، شامل محرومیت از شركت در یك دوره آزمون هاي آتی ورود به حرفه خواهد.

۱۰- هر گونه تبادل اطلاعات، ايجاد مزاحمت براي سايرين، ايجاد بي نظمي در جلسه آزمون، خارج كردن پاسخنامه و دفترچه هاي سؤالات و ... طبق آئين نامه داخلي برگزاري آزمونها به عنوان تخلف محسوب شده و با متخلفان مطابق با ضوابط و مقررات برخورد خواهد شد.

نظر شما