شناسهٔ خبر: 53187 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی برگزار شد:

تشکیل اولین جلسه کمیته راهبردی طرح تفصیلی شهر جدید حوراء در سال ۹۷

نشست اولین جلسه کمیته راهبردی طرح تفصیلی شهر جدید حوراء با حضور معاون معماری و شهرسازی وزارت راه و شهرسازی، مدیرکل راه و شهرسازی، اعضاء هیئت راهبردی، رئیس هیئت‌مدیره و مدیرعامل شرکت عمران، اعضاء هیئت‌مدیره شرکت عمران شهر جدید اندیشه و مجری شهر جدید اندیشه برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان همدان، فرهاد فرزانه در این جلسه عنوان کرد: موقعیت در نظر گرفته شده برای ایجاد شهر جدید حوراء در استان همدان در بخش مرکزی شهرستان همدان و در فاصله ۱۵ کیلومتری شمال شرقی شهر همدان واقع شده است.

وی ادامه داد: از دهه ۱۳۶۰، مطالعات امکان‌سنجی و مکان‌یابی این شهر آغاز و مکان تقریبی آن در منطقه تهران- کوریجان پیشنهاد و تائید شد.

مدیرکل راه و شهرسازی در ادامه یادآور شد: با پیگیری‌های مسئولین استان همدان، در سال ۱۳۸۹ مصوبه هیئت دولت برای تهیه برنامه جامع شهر جدید حوراء صادر شده و مطالعات برنامه آغاز شد.

وی افزود: این برنامه در سال ۱۳۹۱، با جمعیت ۱۲۰ هزار نفر و در محدوده‌ای به وسعت ۱۲۰۰ هکتار بر اساس یک فرآیند سه مرحله‌ای توسعه تصویب و سپس بر مبنای برنامه جامع مصوب مطالعات طرح تفصیلی شهر جدید حوراء از سال ۱۳۹۵ توسط این مشاور آغاز شد.

فرزانه در رابطه با روند مصوبات و اقدامات ایجاد شهر جدید از سال ۶۵ تا ۹۵ اظهار کرد: تاکنون مطالعات امکان‌سنجی و مکان‌یابی، بازدید اعضای شورای عالی معماری و شهرسازی و تائید مکان تقریبی شهر در منطقه تهران- کوریجان و تصویب ضرورت و مکان ایجاد شهر در شورای عالی معماری و شهرسازی با جمعیت اولیه ۴۰ هزار نفر در ۵۰۰ هکتار انجام شده است.

وی بیان کرد: پیگیری ایجاد شهر جدید توسط مسئولین استان، تائید مکان قبلی برای ساخت شهر، صدور اسناد مالکیت اراضی و اقدام برای انتقال محل دفع پسماند همدان و بهار، تملک زمین و اعطای حقوق مالکان مراتع و آغاز تهیه طرح تفصیلی شهر جدید حوراء از دیگر اقدامات انجام شده تاکنون است.

نظر شما