شناسهٔ خبر: 53209 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

از سوی معاون وزیر راه و شهرسازی صورت گرفت؛

کسب رتبه سوم اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین در تحقق طرح بازآفرینی شهری

مسعود حق لطفی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت عمران و بهسازی شهری ایران با اهدای لوح تقدیر از مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین در تحقق طرح بازآفرینی شهری قدردانی کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین،مهندس مسعود حق لطفی با اعلام این خبر گفت: با توجه به ارزیابی صورت گرفته در سال ۹۶ اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین موفق به کسب سطح (الف) در بین ادارت کل راه و شهرسازی استان های سراسر کشور شد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان در ادامه افزود: به موجب این ارزیابی راه و شهرسازی استان قزوین توانست رتبه ی سوم را در بین ادارات کل کشور در حوزه ی بازآفرینی پایدار شهری کسب نماید.

دبیر ستاد بازآفرینی استان با اشاره به اینکه موضوع بازآفرینی شهری از مهمترین اولویت های دولت و وزارت راه و شهرسازی است، اضافه کرد: تلاش، پیگیری و همراهی های صورت گرفته در این اداره کل و در سطح استان برای برنامه ریزی و اجرای سیاست های حوزه بازآفرینی از مهمترین دلایل کسب این موفقیت بوده است.

وی با تاکید بر اینکه موضوع بازآفرینی، مبحثی فرابخشی بوده و تحقق اهداف و برنامه های آن نیازمند هماهنگی و همدلی همه ی دستگاههای اجرایی استان است، عنوان کرد: خوشبختانه در این حوزه همکاری و هماهنگی موثری در بیشتر بخش ها و دستگاههای مرتبط در استان وجود دارد.

در ادامه رییس اداره عمران و بهسازی شهری این اداره کل با اشاره به بخشی از اقدامات انجام شده در این حوزه گفت: برگزاری جلسات ستاد بازآفرینی استانی و شهرستانی، راه اندازی جریان بازآفرینی در محلات، مشخص کردن محلات هدف بازآفرینی بخشی از برنامه های استان در سالهای اخیر بوده است.

رافع ناصری فر همچنین اضافه کرد: توانمندسازی محلات ناکارآمد با انجام اقدامات آموزشی، فرهنگی و هنری، جلب مشارکت انجمن های مردم نهاد و تلاش برای جذب اعتبار و ارایه تسهیلات در بافت های فرسوده بخش دیگری از اقدامات انجام شده در استان می باشد.

مهندس ناصری فر در پایان گفت: تلاش و پیگیری برای اجرای طرح و پروژه های شاخص در استان از جمله اجرای طرح توسعه مبتنی بر حمل و نقل (TOD) به صورت پایلوت در کشور نیز از موضوعاتی است که اداره کل راه و شهرسازی به طور جدی پیگیر تحقق آن است.

نظر شما