شناسهٔ خبر: 53214 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

رحیمی عنوان کرد:

هشدار نسبت به وجود ۳۰۰ ساختمان شبیه پلاسکو در تهران/ مقاوم‌سازی بناهای اداری و تجاری در اولویت قرارگیرد

علیرضا رحیمی عضو مجمع نمایندگان تهران، وجود ۳۰۰ ساختمان شبیه پلاسکو را زنگ خطری برای کل شهر تهران دانست.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از خانه ملت، علیرضا رحیمی،  در واکنش به انتشار خبری مبنی بر اینکه ۳۰۰ ساختمان شبیه پلاسکو در تهران وجود دارد گفت: این خبر ضرورت توجه به تامین ایمنی ساختمان‌ها و امنیت شهروندان را یادآور می‌شود، ضمن اینکه این موضوع هم اهمیت پیدا می‌کند که تمام دستگاه‌ها باید تحقق این مهم را در اولویت برنامه‌های خود قرار دهند.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: شهرداری تهران نیز به عنوان مسئول عمرانی شهر بر مبنای مسئولیت مدنی که در حوزه شهری برعهده دارد، لازم است نظارت دقیقی بر روند مقاوم‌سازی این نوع ساختمان‌ها داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: بی‌تردید وضعیتی که برای ساختمان پلاسکو اتفاق افتاد به نوعی زنگ خطری برای کل شهر تهران بود، بنابراین اینکه تعداد زیادی ساختمان مشابه ساختمان پلاسکو در تهران وجود دارد، واقعیتی است که تلاش و فعالیت بیشتر هم شهرداری و هم مجموعه سازمان آتش‌نشانی را می‌طلبد.

رحیمی تصریح کرد: هم‌اکنون شهرداری تهران باید به سمت مقاوم‌سازی ساختمان‌ها حرکت کند و به هیچ وجه هم سفارش‌پذیر نباشد، ضمن اینکه در مهلت‌های قانونی در این حوزه تاخیر نداشته باشند و در ملاحظات انسانی جان سایر شهروندان را به خطر نیندازند، بنابراین این هشدارها قطعا باید در شهرداری مورد ملاحظه قرار بگیرد، چرا که انتظار داریم در این مورد هم مسئولیت‌پذیر و هم پاسخگو باشد.

این نماینده مردم در مجلس، در مورد اعتبارات تخصیص داده شده به ترمیم بافت‌های فرسوده در قانون بودجه ۹۷ یادآورشد: در این مورد بناهای مسکونی در اولویت قرار دارند، ضمن اینکه ساختمان‌های مشابه پلاسکو در بخش‌های تجاری و اداری مستقر هستند و قاعدتا باید از ظرفیت مقاوم‌سازی ساختمان‌ها برای اصلاح و ترمیم آنها استفاده کرد، هر چند بهتر است آنها را هم در ذیل بافت‌های فرسوده قرار دهند.

عضو مجمع نمایندگان تهران، اظهار کرد: البته برای ترمیم بافت‌های فرسوده هم در استانداری و هم  شهرداری ستاد ویژه‌ای وجود دارد و در دولت نیز اجرای این طرح به صورت عمومی در کلان شهرها آغاز شده است.

نظر شما