شناسهٔ خبر: 53216 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

نقصان محمدی؛

اجرای ساخت‌وسازهای باکیفیت در گرو نظارت مناسب

محمدرضا نقصان محمدی مدیرکل راه و شهرسازی استان یزد گفت: لازمه ساخت‌وسازهای باکیفیت، نظارت مناسب است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره‌کل راه و شهرسازی استان یزد، محمدرضا نقصان محمدی مدیرکل راه و شهرسازی استان یزد ضمن برشماری اهمیت نظارت در امر ساخت‌وساز گفت: مهندسین باید با آرامش خاطر و آرامش خیال به حوزه نظارت وارد شوند به صورتی که اولویت کاری و شغل اول مهندسین باشد.

وی ببیان کرد: امر نظارت باید به صورتی انجام گیرد که ضمن اجرای درست نقشه‌های طراحی شده و به‌کارگیری مناسب مصالح ساختمانی، نیروهای انسانی نیز کار خود را به‌درستی انجام دهند تا بتوانیم به بهره‌وری بالایی در ساخت‌وساز دست‌یابیم.

مدیرکل راه و شهرسازی با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین نکات در بحث نظارت به پایان رساندن کار است، گفت: ما معمولاً به دنبال شروع کردن کارها هستیم ولی موضوعی که کمتر به آن توجه شده اجرای درست، کنترل، نظارت و درنهایت اتمام و به پایان رساندن کار است به صورتی که امروزه وقتی به برخی از ساختمان‌ها و پروژه‌ها ورود می‌کنیم هنوز جای کار دارند که مهندسین می‌توانند با حضور مستمر در امر نظارت و با دقت نظر و فکر و اندیشه آرام کار را به سرانجام برسانند.

وی با اشاره به اینکه لازمه ساخت‌وسازهای باکیفیت، نظارت مناسب است، ادامه داد: مهندسین کسانی هستند که طراحی می‌کنند و این طراحی توسط ناظرین خوب به نتیجه می‌رسد و در صورت نبود نظارت مناسب یک طرح خوب می‌تواند به‌درستی اجرا نشود.

نظر شما