شناسهٔ خبر: 53223 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

حمل‌ونقل جاده‌ای در هفته‌ای که گذشت:

تلاش برای توسعه کریدورها و ایجاد هدفگذاری‌های اقتصادی بین ایران و گرجستان/ نوسازی ۳۰۰۰ دستگاه‌ ماشین‌آلات راهداری/ آغاز عملیات اجرایی قطعه ۵ آزادراه مراغه- هشترود

گزارش آخر هفته بهره‌برداری از ۵۷ کیلومتر انواع راه همزمان با سفر رییس جمهوری به خراسان رضوی، ابلاغ برنامه كاری مشترك شركت ساخت و سازمان راهداری طی ۳ ماه آینده، مشارکت پلیس‌راه و سازمان راهداری در طرح استراحتگاه‌های بین‌راهی کم‌هزینه، تاکید بر حذف موانع و هزینه‌های غیرضروری حمل‌ونقل جاده‌ای بین ایران و آذربایجان، نگاه جديد به راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اقتصادی شده است و نگهداری مطلوب از راه‌های كشور نيازمند اعتبارات واقعی است سایر عناوین مهم حوزه حمل‌ونقل جاده‌ای در هفته گذشته است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی مهمترین اخبار حوزه حمل‌ونقل جاده‌ای در هفته گذشته به شرح زیر است:

تلاش برای توسعه کریدورها و ایجاد هدفگذاری‌های اقتصادی بین ایران و گرجستان

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: ما هم‌اکنون علاقمند به توسعه کریدورها چه در مسیر شمال به جنوب به سمت غرب و چه کریدور ترکیه – ایران - آذربایجان و گرجستان بوده و فکر می‌کنیم که تحقق این امر نیز نیازمند اقدامات مکمل است.

وی با اشاره به سفر اخیر انجام شده به کشور هندوستان نیز بیان کرد:  ما در این سفر خواستار برگزاری یک جلسه معرفی و بازاریابی برای کریدور جنوب – شمال و جنوب – غرب شدیم که قرار شد این جلسه در ماه سپتامبر در تهران با حضور هند، روسیه، آذربایجان، ترکیه و شما برگزار شود.

بهره‌برداری از ۵۷ کیلومتر انواع راه همزمان با سفر رییس جمهوری به خراسان رضوی

همزمان با سفر رییس جمهور به استان خراسان رضوی ۳۲ کیلومتر بزرگراه و ۲۵ کیلومتر راه روستایی به بهره‌برداری رسید و گزارش اقدامات وزارت راه وشهرسازی در خراسان رضوی با اعتبار بالغ بر ۲۸۸۵ میلیارد ریال توسط معاون وزیر راه وشهرسازی از طریق ویدئو کنفرانس ارایه شد.

وی از اتمام عملیات اجرایی پل مرزی سرخس خبر داد و عنوان کرد:  این پل موجب تسهیل تردد بین ایران و کشور ترکمنستان می‌شود  و به طول ۹۶ متر دارای یک دهانه ۲۴ متری و ۴ دهانه ۱۸ متری به عرض ۱۵.۱۰ متر است.

ابلاغ برنامه كاری مشترك شركت ساخت و سازمان راهداری طی ۳ ماه آینده

معاون وزیر راه وشهرسازی از همفكری با رئیس سازمان راهداری به منظور تهیه برنامه كاری مشترك بین شركت ساخت و توسعه و سازمان راهداری و حمل ونقل جاده‌ای طی ۳ ماه آینده خبر داد و گفت: شیوه‌های كاری در آینده نزدیك ابلاغ خواهد شد.

خادمی در ادامه داد: روش‌های سنتی با وضعیت فعلی بودجه امكان پذیر نیست. به طوری كه هم‌اینك هزینه ساخت یك كیلومتر جاده ۲ میلیارد تومان، جاده كوهستانی ۵ میلیارد تومان و برخی جاده‌های معمولی نیز تا ۳.۵ میلیارد تومان برآور شده است كه ۷۰ درصد هزینه‌های آن مربوط به هزینه حمل مصالح است. لذا برای كاهش هزینه‌ها باید كارها را تجميع كنيم.

نوسازی ۳۰۰۰ دستگاه‌ ماشین‌آلات راهداری در ۳ سال

رئیس سازمان راهدری و حمل‌ونقل جاده‌ای از نوسازی ۳۰۰۰ دستگاه ماشین‌آلات راهداری ظرف سه سال خبر داد و گفت: امیدواریم با به‌کارگیری ماشین‌آلات جدید، مشکلات ادارات کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای برای انجام مأموریت‌ها مرتفع گردد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به انجام ۶۰۰ هزار مأموریت توسط مدیران سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در سال گذشته یادآور شد: طبق جمع‌بندی صورت گرفته از گزارش‌های مدیران سازمان در مأموریت‌ها نیازسنجی‌های لازم صورت گرفته است و امیدواریم علی‌رغم مشکلات مالی بتوانیم به نیازهای بخش راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای پاسخ دهیم.

آغاز عملیات اجرایی قطعه ۵ آزادراه مراغه- هشترود

معاون ساخت وتوسعه آزادراه‌ها خبر داد :‌ عملیات اجرایی قطعه ۵ آزادراه مراغه- هشترود به طول ۶.۲ کیلومتر با اعتبار حدود ۳۰ میلیارد ریال آغاز شد.

میرشفیع طول این آزادراه را ۱۱۰ کیلومتر اعلام کرد و خاطرنشان کرد: این آزادراه در ۵ قطعه طراحی شده است که اعتبار پیش‌بینی شده برای این احداث  آن  ۱۰ هزار میلیارد ریال است.

مشارکت پلیس‌راه و سازمان راهداری در طرح استراحتگاه‌های بین‌راهی کم‌هزینه

فرمانده پلیس‌راه راهور ناجا گفت: استراحتگاه‌های بین‌شهری عمدتاً هزینه‌بر هستند ازاین‌رو طرح مشترکی با سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای به‌عنوان استراحتگاه‌های کم‌هزینه در دست اجرا قرار دارد که هم‌اکنون ۵۰۰ نقطه فعال از این استراحتگاه‌ها در کشور وجود دارد و بهره‌برداری از آن نیز توسط بخش خصوصی انجام خواهد شد.

حمیدی با اشاره به بحث ارتقای ایمنی جاده‌ها اظهار کرد: در دنیا برای کاهش تلفات رانندگی به ازای هر نفر ۵۰۰ میلیون تومان هزینه می‌کنند که عمده این مبالغ در حوزه صنعت خودرو و راه‌ها هزینه می‌شود.

تاکید بر حذف موانع و هزینه‌های غیرضروری حمل‌ونقل جاده‌ای بین ایران و آذربایجان

رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در دیدار با سفیر جمهوری آذربایجان با تاکید بر اینکه «باید دو طرف تلاش كنیم تا موانع و هزینه‌های غیرضروری حذف شود» گفت: همچنین همکاری‌ها در چارچوب همکاری‌های چندجانبه ازجمله كریدور شمال-جنوب، تراسیكا و غیره افزایش یابد.

وی همچنین اظهار داشت: ظرفیت دو کشور در بخش حمل‌ونقل جاده‌ای به‌مراتب بیش از وضعیت فعلی است، لذا باید دو طرف تلاش كنیم تا موانع و هزینه‌های غیرضروری حذف شود. همچنین همکاری‌ها در چارچوب همکاری‌های چندجانبه ازجمله كریدور شمال-جنوب، تراسیكا و غیره افزایش یابد.

نگاه جديد به راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اقتصادی شده است

معاون وزير راه وشهرسازي در آيين اختتاميه دو روز گردهمايي رؤسای ادارات راهداري و حمل و نقل جاده اي سراسر كشور به نقش اقتصادي و سرمايه‌اي راهداري وحمل و نقل جاده اي در اقتصاد ملي تأكيد كرد.

حسن‌نیا همچنين بر برنامه‌هاي ارتقاي ايمني در راه‌هاي كشور و كاهش تصادفات جاده‌اي تأكيد كرد و افزود : متاسفانه امروزه علاوه بر آسيب هاي انساني و اجتماعي ناشي از تصادفات بايد اذعان داشت هزينه‌اي بالغ بر ۳۰ هزار ميليارد تومان ناشي از سوانح جاده‌اي كه به پيكره اقتصادي كشور تحميل شده و نقش مهمي در كاهش توان اقتصادي – اجتماعي ميهن عزيز اسلامي ايفا مي‌ شود لذا از برنامه هاي اصلي و مهم سازمان و ادارات كل استاني ارتقاءي سطح ايمني راههاي كشور است و بدون ترديد با اجراي طرح‌هاي ايمني و اقدامات پيشگيرانه با همكاري تمام ادارات راهداري و حمل‌ونقل جاده‌اي سراسر كشور گام‌هاي اساسي در كاهش اين هزينه‌ها و حفظ جان و سرمايه‌هاي انساني كشور تاكنون برداشته شده و با ب رنامه هاي تدوين شده سرعت خواهد گرفت .

نگهداری مطلوب از راه‌های كشور نيازمند اعتبارات واقعی است

مشاور عالی وزیر راه و شهرسازی با حضور در گردهمایی رؤسای ادارات راهداری و حمل و نقل جاده ای سراسر كشور طی سخنانی به موضوع نگهداری بهنگام راههای كشور كه نیازمند اعتبارات واقعی خود می باشد، پرداخت.

داود کشاورزیان با تاكید بر این كه اگر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در این دو، سه سال گذشته برای نگه‌داری جاری کشور هزینه کرده است به این معنی نیست که این بودجه باید از طریق منابع ملی تأمین شود تصریح كرد: نگهداری راه‌های غیر شریانی کشور باید از بودجه های استانی انجام می‌شود و بر همین اساس این توقع از شما است که هنگامی‌که مقامات محلی از شما گزارش عملکرد خواستند به آن‌ها اعلام نمایید مگر بودجه‌ای به ما داده‌اید که توقع کار دارید.

نظر شما