شناسهٔ خبر: 53243 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

با حضور وزیر راه و شهرسازی انجام شد؛

رونمایی از کتاب برنامه‌ریزی و تمرکز زدایی فضاهای متعارض برای اقدام جمعی در جهانِ جنوب

مراسم در سی و یکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از کتاب برنامه‌ریزی و تمرکززدایی فضاهای متعارض برای اقدام جمعی در جهانِ جنوب رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، امروز ۲۰ اردیبهشت‌ماه از کتاب برنامه‌ریزی و تمرکززدایی فضاهای متعارض برای اقدام جمعی در جهانِ جنوب نوشته ویکتوریا ای. برد، فرانک میرآفتاب و کریتسوفر سیلور ترجمه دکتر عباس آخوندی و سمانه افشاری در سی و یکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران رونمایی شد.

در این مراسم، محمدجعفر علیزاده مدیرعامل سازمان مجری و تاسیسات عمومی و دولتی، حامد مظاهریان معاون مسکن و ساختمان، جوادی معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مدیران کل و مسئولان وزارتخانه های راه و  شهرسازی و فرهنگ و ارشاد اسلامی حضور داشتند.

گفتنی است در توضیحاتی که راجع به کتاب به رشته تحریر درآمده، آمده است: این کتاب یکی از فراگیرترین روندهای توسعه در عصر جهانی حاضر، تمرکززدایی مسئولیت‌های دولتی از حکومت‌های قدرتمند مرکزی به حکومت‌های محلی است. طی دو دهه‌ی گذشته، تمرکز‌زدایی به طور جدی توسط سازمان‌های بین‌المللی قدرتمندی نظیر بانک جهانی، سازمان ملل متحد و سایر سازمان‌های توسعه‌ دوجانبه گسترش یافته است. اخیرا نیز پژوهشگران، حرفه‌ورزان و فعالان در نقد و بررسی فزاینده‌‌ی‌ کاربرد گسترده سیاست‌های تمرکززدایی مشارکت داشته‌اند.

علیرغم ابعاد جهانی جنبش تمرکز‌زدایی، شناخت کمی از تأثیرات نسبتا چشمگیر آن بر فرآیند برنامه‌ریزی، ساختارهای حکم‌رانی، سازمان‌های جامعه مدنی و اجتماعات محلی در سراسر جهان وجود دارد. كتاب «برنامه‌ریزی و تمرکززدایی» این شکاف‌ها را از طریق مطالعه‌های موردی بدیعِ برگرفته از شرایط متفاوت ملی در جهان جنوب مورد بررسی قرار می‌دهد. کتاب حاضر فصل مشترک بین برنامه‌ریزی و تمرکززدایی را از سه دیدگاه حکومت مرکزی، حکومت محلی، و جامعه مدنی و اجتماع-محلی مورد ارزیابی قرار می‌دهد. مخاطب این کتاب پژوهشگران، محققان و دانشجویان، و نیز برنامه‌ریزان، سیاست‌گذاران و حرفه‌ورزان توسعه هستند.

برچسب‌ها:

نظر شما