شناسهٔ خبر: 53268 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

عضو کمیسیون عمران مجلس:

امنیت هوانوردی در ایران قابل قبول است/ باید جنبه‌های فنی هوانوردی را ارتقا دهیم

محمد دامادی عضو کمیسیون عمران مجلس، با اشاره به برگزاری ممیزی سازمان هوانوردی جهانی (ایکائو) گفت: ایران رتبه خوبی در امنیت پروازها کسب کرده و باید بکوشیم وضعیت صنعت را در جنبه‌های فنی هوانوردی نیز ارتقا دهیم.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از خانه ملت، محمد دامادی با اشاره به برنامه جهانی ممیزین نظارت بر امنیت هوانوری (ایکائو) که در ۱۷ تا ۲۷ شهریور ماه در کشور ما برگزار خواهد شد، گفت: ایران در زمینه امنیت پرواز رتبه یک را در بین کشورهای دنیا داشته و برگزاری چنین برنامه هایی می تواند امنیت هوایی ما را به رخ جهانیان بکشد.

 

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه در طی سال های پس از انقلاب به مدد توانمندی های سپاه پاسداران انقلاب اسلامی هیچ خللی در امنیت پروازهای ما رخ نداده است، افزود: برگزاری همایش های مختلف در حوزه امنیت هوایی می تواند اقتدار ایران را در این حوزه به نمایش بگذارد.

نماینده مردم ساری و میاندورد در مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه برگزاری همایش ها و برنامه جهانی ممیزین نظارت بر امنیت هوانوری به انتقال تجربیات ایران در این زمینه به کشورهای دیگر کمک می کند، تصریح کرد: خوشبختانه حضور مقتدرانه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در حوزه امنیت پرواز منجر به آسودگی خاطر مردم و حتی توریست ها در جابه جایی با هواپیما شده است.

وی با بیان اینکه ایران در زمینه امنیت پرواز نمره صد درصدی کسب کرده است، گفت: متاسفانه برخی مشکلاتی فنی که به علت تحریم ها بر کشور حادث شده، در زمینه صنعت هوایی  اختلال ایجاد کرده است.

دامادی با تاکید بر اینکه بسیاری از کشورهای دنیا به بالا بودن ضریب امنیت هوایی ایران اذعان داشته اند، تصریح کرد: امن بودن ظرفیت هوایی کشور فرصت خوبی برای جذب گردشگران خارجی است.

وی ادامه داد: عملکرد جدی و بدون چشم پوشی سیستم امنیتی کشور در زمینه صنعت هوایی منجر به این شده که پس از انقلاب هیچ اتفاقی در این صنعت که با جان و مال مردم در ارتباط باشد از جمله هواپیما ربایی صورت نگیرد.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: رایزنی برای تقویت فنی صنعت هوایی کشور نیز باید ادامه داشته باشد تا به این ترتیب در این زمینه نیز نقصی وجود نداشته باشد.

نظر شما