شناسهٔ خبر: 53357 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

امینی خبر داد:

عدم توجه به طرح‌های جامع باعث اتلاف منابع می‌شود/ ضرورت آسیب‌شناسی در نحوه مدیریت اجرایی پروژه‌های عمرانی

امير اميني معاون وزیر راه و شهرسازی با تدکید براینکه احترام نگذاشتن به طرح‌های جامع و سلیقه ای عمل کردن باعث اتلاف منابع شده است گفت: این در حالی است که هر سه سال ۵۰ درصد از استفاده کنندگان از حمل و نقل عمومی را از دست می‌دهیم.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از خبرگزاری صدا و سیما امیر امینی در نشست سامانه‌ها و زیرساخت داده‌های مکانی گفت: نقشه راه معماری کلان وزارت راه و شهرسازی تهیه شده است.

وی افزود: هم اکنون طرح جامع حمل و نقل نیز داریم اما به آن احترام نمی گذاریم.

امینی گفت: طرح‌هایی در کشور داریم که ۴۰ برابر میزان تخصیص سازمان برنامه و بودجه مطالبات پیمانکاری دارند و یا برخی از آنها تا سه برابر بودجه مصوب به آنها تخصیص داده شده است.

وی افزود: بسیاری از راه های در حال ساخت در کشور باطرح جامع حمل و نقل مطابقت ندارد.

وی گفت: در مقابل ۲۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار سالانه ساخت راه‌ها حدود ۲۰۰ هزار میلیارد تومان تعهد ساخت داریم زیرا تصمیم گیری بر اساس مدیریت‌های محلی انجام می شود.

وی افزود: بسیاری طرح های توسعه ای از جمله ساخت سد، فرودگاه و راه ها بر مبنای اطلاعات و آمار نیست و تصمیم‌ گیران محلی در خصوص طرح‌ها اظهار نظر می‌کنند.

امینی گفت: باید این موضوع آسیب شناسی شود و در این خصوص به یک گفتمان ملی نیاز داریم.

وی با اشاره به اینکه برخی طرح‌ها با بهره وری پایین از جمله در بخش راهسازی افتتاح می‌شود، گفت: این در حالی است که هر سه سال ۵۰ درصد از استفاده کنندگان از حمل و نقل عمومی را از دست می‌دهیم./

نظر شما