شناسهٔ خبر: 53394 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

مدیرعامل و رئیس هیات مدیره شهر جدید هشتگرد تشریح كرد:

افتتاح مترو و تامین آب شرب دو جهش بزرگ هشتگرد به حساب می‌آید/ به دنبال استفاده حداكثری از پتانسیل سرمایه‌گذاری بخش خصوصی هستیم

سيدمهدي هدايت مدیرعامل شهر جدید هشتگرد گفت: در راستای جهش هشتگرد بحث مترو و تامین آب شرب از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است كه به دنبال تحقق این دو مورد هستیم.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی سیدمهدی هدایت مدیرعامل و رئیس هیات مدیره شهر جدید هشتگرد ضمن تبریك پیشاپیش ماه مبارك رمضان با اشاره به ظرفیت‌های بالای شهر هشتگرد اظهار داشت: هشتگرد شهری است كه تقریبا همه با ظرفیت‌های بالای آن شنا هستند. این شهر در كنار محور ترانزیت اروپا و در مسیر ۱۳ استان قرار دارد كه در كنار آب و هوا و طبیعت خوبش توانسته به عنوان دومین شهر استان البرز سهم بالایی در گردشگری داشته باشد.

وی ادامه داد: متاسفانه یك سری اتفاقات هشتگرد را از مسیر توسعه خارج كرد اما مطمئن هستم  باتلاش‌ها و پیگیری‌های به عمل آمده اتفاقات خوب و مباركی در توسعه اقتصادی و سایر زمینه‌ها شاهد خواهیم بود.

مدیرعامل شهر جدید هشتگرد در ادامه با تاكید بر دو اتفاق مهم در راستای جهش این شهر تصریح كرد: تا پایان سال دو بحث مهم داریم كه منجربه جهش هشتگرد خواهد شد. موضوع اول كه در اولویت قرار دارد بحث افتتاح مترو است. یكی از مشكلات هشتگرد در مسیر توسعه موضوع حمل ونقل ریلی بود كه ارتباط با كلانشهرهای تهران و كرج را با مشكل مواجه كرده بود. با افتتاح مترو كه اصلی ترین و محوری ترین برنامه ما در این مجموعه است این ارتباط برقرار می‌شود.

وی ادامه داد: در موضوع مترو هشتگرد ۹۹ درصد بحث تملك انجام شده و در زیرسازی با پیشرفت ۹۶ درصدی شاهد پیشرفت خوبی بوده‌ایم. ۵۰ درصد روسازی و ریل‌گذاری با تامین تمام مصالح مورد نیاز پیمانكار انجام گرفته و در كل، بخش‌های هزینه بر و سخت انجام شده است.

هدایت ادامه داد: سخت‌ترین بخش كار ما در مسیر احداث مترو هشتگرد بحث تملك بود كه طی سال‌های اخیر استاندار در كنار مقام عالی وزارت راه و شهرسازی و همچنین معاونین ایشان انجام و ریل‌گذاری آن انجام گرفت. مطمئنا در بخش مهندسی مشكلی وجود ندارد و با پرداخت پیش‌پرداخت‌ها به پیمانكاران، اگر اعتبارات مابقی تجهیزات تامین شود تا پایان سال این پروژه انجام می‌گیرد.

مدیرعامل شهر جدید هشتگرد افزود: خوشبختانه با پیگیری‌های وزیر محترم و معاونان ایشان و همچنان نمایندگان خانه ملت امیدواریم این اعتبارات هرچه زودتر تامین و قطار شهری افتتاح شود. معتقدیم این افتتاح خط مترو تاثیر زیادی در رشد اقتصاد منطقه خواهد داشت.

این مقام مسئول در ادامه به دومین بحث مهم پیگیری شده در این شهر اشاره داشت و گفت: بحث دوم در جهش شهر جدید هشتگرد به تامین آب برمی گشت، خوشبختانه این مسئله با پیگیری‌های صورت گرفته رفع و قرار است آب هشتگرد از سد طالقان تامین شود.

هدایت ادامه داد: قرار است طبق برنامه ریزی انجام شده در تاریخ ۷ خرداد این پروه افتتاح و كار تامین ۵۰ لیتری آب شرب هشتگرد انجام بگیرد. مسكن مهر مشكل تامین آب داشت و قرار است بعد از این ۵۰ لیتر با تامین زیرساخت‌های صورت گرفته ۵۰ لیتر دوم هم به بهره‌برداری برسد.

موضوع ناپیوستگی شهر جدید هشتگرد بحث دیگری بود كه سید مهدی هدایت با اشاره به آن گفت: بحث ناپیوستگی هشتگرد و همبستگی نداشتن فازها موضوع دیگری بود كه در اولین اقدام در جلسه‌ای با همكاران به آن ورود كردیم. این ناپیوستگی به خصوص در شهر غربی شرایط را طوری پیش برده بود كه ترافیك برای اهالی شهر آزار دهنده شده بود. به همین خاطر با تاكید روی بحث پیوستگی سعی داریم این مشكلات را برطرف كنیم.

مدیرعامل شهر جدید هشتگرد در خصوص فعالیت‌های اجتماعی صورت گرفته اظهار داشت: توجه به محلات، اجتماع سازی، ایجاد حس تعلق و توجه به امور فرهنگی از جمله مواردی است كه با توجه به تاكید وزیر راه و شهرسازی و همچنین معاون ایشان آقای طاهرخانی در اولویت بعدی ما قرار گرفتند. بحث تجاری سازی، امور ورزش، مساجد و مراكز محلات موضوعی است كه به دنبال شكل‌گیری هرچه بهتر آن ها هستیم. بدین شكل مطمئنا ظرفیت‌های شهر جدید هشتگرد به خوبی نمایش داده خواهد شد.

بحث توسعه حمل ونقل عمومی و درون شهری موضوع دیگری بود كه مدیرعامل شهر جدید هشتگرد با اشاره به آن گفت: در این خصوص جلسات خوبی را با شهرداری و شورای شهر برگزار كردیم تا با تقویت مدیریت شهری بتوانیم یكی از مشكلات عدیده‌ای كه بحث حمل ونقل است را بهبود ببخشیم. حمل ونقل پایدار و ترویج فرهنگ پیاده روی از اصلی‌ترین هدف‌های ما در این زمینه است.

هدایت در خصوص بحث مهم مسكن مهر هشتگرد گفت: موضوع مهم دیگری كه در این مجموعه آن را با قدرت پیگیری می‌كنیم بحث مسكن مهر هشتگرد است. بدون شك در كنار اینكه متقاضیان آورده خود را تامین می‌كنند و ما می‌توانیم با سرعت بیشتری پروژه‌ها را تحویل دهیم، بحث همراهی و كمك دستگاه‌های خدمات رسان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی افزود: خوشبختانه این دستگاه‌ها همراه با ما پای كار هستند اما نیاز بیشتری به حضور موثر آن‌ها به خصوص در تامین آب و گاز پروژه مسكن مهر را داریم. امیدواریم این همراهی بیشتر باشد تا این بار در قول و وعده‌ها بابت تحویل تاخیر نداشته باشیم.

این مقام مسئول افزود: یكی از كارهای مناسبی كه در هشتگرد طی این مدت انجام گرفت بحث كاهش تراكم بلوك‌ها در شهر جدید بود. با توجه به علاقه و همگون سازی بافت به دنبال این هستیم كه ساخت و ساز را به دنیال پروژه‌های كم تراكم ویلایی و همچنین باغ شهرها ببریم.

هدایت ادامه داد: در كنار این مسائل در بحث توسعه همانطور كه گفته شد نگاه ویژه‌ای به مباحث فرهنگی ورزشی و اجتماعی داریم كه اواخر امسال چندین پروژه از جمله مسجد الغدیر را تحویل خواهیم داد.

موضوع ایمنی پروژه‌های مسكن مهر به خصوص در بحث زلزله دیگر موردی بود كه هدایت در این خصوص اظهار داشت و گفت: خوشبختانه با تاكید ویژه دكتر آخوندی وزیر راه و شهرسازی و معاونان ایشان علاوه بر نظارت‌های قبلی انجام گرفته یك نظارت مستمر و ویژه دیگری هم روی پروژه‌ها داریم و خوشبختانه استحكام این ساختمان‌ها از نظر استانداردهای مدنظر خوب است.

وی با تاكید بر نگاه ویژه این مجموعه و دیگر نهادهای استان در بحث سرمایه‌گذاری ویژه گفت: خوشبختانه یك هم افزایی خوب بین مدیریت شهر جدید هشتگرد، استانداری، شورای شهر، شهرداری و دیگر نهادهای مربوطه وجود دارد كه باعث می‌شود مسیر رشد و توسعه شهر جدید هشتگرد با سرعت بیشتری پیش برود.

هدایت ادامه داد: به دنبال یك همایش اقتصادی بعد از ماه مبارك رمضان هستیم كه بتوانیم به خوبی جذب كننده سرمایه‌گذاری در این شهر و استان باشیم. در همین خصوص با تشكیل كارگروه‌های مختلف تاكید ویژه‌ای روی استفاده از پتانسیل بالای بخش خصوصی در بحث سرمایه گذاری داریم. به عنوان نمونه یك پروژه ۵۰۳ میلیارد تومانی را كه از قبل مذاكرات آن انجام شده در حال تمام كردن آن هستیم تا ان‌شالله گام‌های بزرگی در مسیر توسعه این منطقه برداشته شود.

نظر شما