شناسهٔ خبر: 53415 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

آخوند در جمع خبرنگاران استان مرکزی تشريح کرد:

آخرین وضعیت پروه‌های استان مرکزی و آزادراه ۱۲۶۰ میلیاردی اراک- خرم‌آباد

آخوندي درجمع وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه، هزینه ساخت آزادراه اراک_خرم آباد حدود ۱۲۶۰ میلیارد تومان است، گفت: این پروژه از سمت بروجرد در حال طی کردن مراحل ساخت است و از سمت اراک نیز عملیات اجرایی پل شازند در این آزادراه آغاز شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی عباس آخوندی در حاشیه بازدید از تقاطع غیر هم‌سطح فرمهین در جمع خبرنگاران اظهار داشت:امروز از بخشی از پروژه‌های استان مرکزی بازدید کردم. البته آغاز برنامه‌های امروز قرارداد ساخت ۵۰ لکوموتیو در واگن‌سازی پارس به ارزش ۷۰ میلیون یورو با مشارکت چینی‌ها منعقد شد.

وی افزود در ادامه از کارخانه و خط تولید واگن های شرکت واگن پارس بازدید کردم و امیدوارم با اما قرار داد امروز طبق گفته مدیرعامل کارخانه تا ۵ سال آینده فضای کاری برای کارکنان محیا باشد.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به سابقه ساخت ۶۰۰ واگن در کارخانه واگن پارس تصریح کرد: به دلیل تحریم‌های ظالمانه تولید کاهش پیدا کرده بود اما در پسابرجام و سال گذشته مجدد خط تولید کارخانه به تولید ۳۲۰ واگن رسید و امیدواریم مجدد به ۶۰۰ واگن در سال جاری برسد.

آخوندی خاطرنشان کرد: در ادامه بازدیدها از کنارگذر شمالی اراک بازدید شد که این پروژه با مشارکت بخش خصوصی به آزادراه ارتقا یافته است.

وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: مبلغ پروژه ۳۶۵ میلیارد تومان است که ۷۰ درصد توسط بخش خصوصی و ۳۰ درصد توسط دولت تامین می‌شود.

وی با اشاره به آزادراه اراک- خرم‌آباد گفت: این پروژه از سمت بروجرد در حال طی کردن مراحل ساخت است و از سمت اراک نیز عملیات اجرایی پل شازند در این آزادراه آغاز شد. 

به گفته آخوندی هزینه ساخت آزادراه اراک- خرم‌آباد حدود ۱۲۶۰ میلیارد تومان است که با سرعت بسیار خوبی در حال انجام است. 

وزیر راه و شهرسازی همچنین به بازدید از پل سنجان اشاره کرد و گفت: امیدواریم بتوانیم از بن‌بست این پل خارج شویم و با فعال شدن پل، گذر ترافیکی ایجاد شود. 

وی در خصوص بازدید از محور ازنا- شازند نیز گفت: ۱۳ کیلومتر ازاین محور در حال اجرا است اما با توجه به کمبود منابع اعتباری به مقامات استانی پیشنهاد شد تا در صورت امکان با ارتقا سطح سرویس به آزادراه تبدیل شود. 

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به بازدید از پروژه بازآفرینی ۳۶۶ واحدی شهر اراک خاطرنشان کرد: این پروژه با مشارکت بخش خصوصی و شرکت عمران و باز آفرینی شهری ایران در دست ساخت است و شرکت توسعه‌گر به خوبی از بافت فرسوده شهر اراک شناخت داشت و با ساکنان سکونتگاه‌های غیر رسمی در حال مذاکره بود. 

آخوندی در زمینه صدور اسناد اراضی نیز گفت: آن دسته از اراضی که دارای مطابقت با طرح تفصیلی شهر اراک هستند با نظارت استاندار استان مرکزی جهت صدور مورد پیگیری قرار می‌گیرند. 

وی در ادامه با اشاره به امضا تفاهم‌نامه احداث و ساخت قطارهای حومه‌ای اراک به دو شهر جدید امیرکبیر و مهاجران گفت: این اقدام می‌تواند تاثیر گسترده‌ای در فرهنگ استفاده از قطارهای حومه‌ای در شهرهای اطراف داشته باشد و مردم را به استفاده از حمل و نقل ریلی به جای حمل و نقل جاده‌ای تشویق کند. 

آخوندی همچنین به طولانی شدن زمان ساخت پل فرمهین اشاره کرد و گفت: سال گذشته ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است که امیدواریم با توجه به سرعت پیشرفت پروژه در سال جاری این پروژه به اتمام برسد. 

وزیر راه و شهرسازی در پایان ابراز کرد: علی رغم تمام تنگناهای مالی تمام تلاش خود را برای ارائه بهترین خدمات به مردم به کار بسته‌ایم و جا دارد از نمایندگان مردم استان مرکزی در مجلس شورای اسلامی و استاندار کمال تشکر و قدردانی را داشته باشیم. 

نظر شما