شناسهٔ خبر: 53423 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

در راستای گشایش گلوگاه‌های ترافیکی شمال کشور؛

۹ کیلومتر دیگر از بزرگراه هراز در سال‌جاری زیرعبور ترافیک می‌رود

جاده هراز معاون ساخت وتوسعه راه‌ها گفت: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده ۹ کیلومتر دیگر از بزرگراه هراز در سال ۹۷ به بهره‌برداری می‌رسد و بدین ترتیب تا پایان سالجاری از محدوده آمل تا بایجان و از پلور تا لاسم به طور پیوسته زیرعبور ترافیک قرار می‌گیرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل شرکت ساخت وتوسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، محمدرضا کدخدا زاده با اشاره به اهمیت محور هراز افزود: این محور مهم‌ترین مسیر ارتباطی بین دو استان تهران و مازندران  و همچنین کوتاه‌ترین مسیر تردد میان پایتخت و شهر آمل است و با توجه به حجم بالای ترافیک چهارخطه کردن مسیر در اولویت‌های شرکت ساخت وتوسعه قرار دارد.

وی با اشاره به تکمیل شدن ۶۴ کیلومتر از مسیر اظهار داشت: عملیات اجرایی باقیمانده مسیر با پیشرفت فیزیکی ۶۳ درصد در حال انجام است و تلاش می‌شود تا گلوگاه‌های ترافیکی دیگر این محور نیز با اولویت‌بندی صورت گرفته زیرعبور ترافیک قرار گیرد.

معاون ساخت وتوسعه راه‌ها با اشاره به بهره‌برداری هشت کیلومتر از این مسیر در اسفند ماه سال گذشته خاطرنشان کرد: برنامه‌ریزی شده است تا ۹ کیلومتر دیگر از این بزرگراه هم در سالجاری زیرعبور ترافیک قرار گیرد که در صورت تامین اعتبار مورد نیاز این میزان افزایش خواهد یافت.

کدخدازاده ادامه داد:‌ بدین ترتیب اولویت اول و دوم این بزرگراه از محدوده آمل تا بایجان و لاسم تا پلور زیرعبور ترافیک قرار می‌گیرد.

معاون ساخت وتوسعه راه‌ها با تاکید بر صعوبت عملیات اجرایی در مناطق کوهستانی بیان داشت: عملیات راهسازی در مناطق کوهستانی نیازمند اعتبار قابل توجهی است به نحوی که در بخش باقیمانده بزرگراه حدود ۱۳ دستگاه تونل به طول ۱۱ کیلومتر و ۱۲ دستگاه پل به طول ۱.۵ کیلومتر باقیمانده است و در صورت تامین اعتبار به موقع طبق برنامه‌ریزی های صورت گرفته پروژه در زمان مقرر به بهره‌برداری خواهد رسید.
 

 

 

نظر شما