شناسهٔ خبر: 53452 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

معاون وزیر راه و شهرسازی عنوان کرد:

مزايای ساخت پل شازند در مدیریت ترافیک جنوب کشور و کاهش آلودگی‌ هوا

خیرالله خادمی مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل از آغاز عملیات اجرایی پل تقاطع شازند در ابتدای آزادراه اراک- خرم‌آباد خبر داد و گفت:‌ با احداث این تقاطع ترافیک جنوب کشور به آزادراه کنارگذر شمالی اراک منتقل می‌شود و موجب کاهش آلودگی‌های زیست محیطی خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از  روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت ساخت وتوسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، خیراله خادمی ضمن اعلام این خبر افزود:‌ علی‌رغم محدودیت‌هایی که در منابع و بودجه احداث زیرساخت‌ها وجود دارد، دولت با همکاری بخش خصوصی توانسته است اقدامات مهمی در زمینه توسعه شبکه آزادراهی کشور انجام دهد.

وی افزود: برنامه‌ریزی  وزارت راه و شهرسازی و شرکت ساخت وتوسعه در سال ۹۷ در راستای توسعه شبکه  آزادراهی کشور قرار گرفته است که در همین راستا با حضور وزیر راه وشهرسازی عملیات اجرایی آزادراه کنارگذر شمالی اراک آغاز شد.

معاون وزیر راه وشهرسازی با تاکید بر همکاری دولت و بخش خصوصی در احداث این آزادراه خاطرنشان کرد:‌ آزادراه کنارگذر شمالی اراک با مشارکت ۷۰ درصدی بخش خصوصی و ۳۰ درصدی دولت احداث خواهد شد  و هزینه ساخت آن ۳۶۵۰ میلیارد ریال برآورد شده است.

خادمی طول این آزادراه را ۶۵ کیلومتر اعلام و عنوان کرد: ‌این آزادراه حدفاصل مالک‌آباد تا سه راهی شازند در شش خط عبوری طراحی شده و ۳۶ ماه دوره مطالعات اولیه آن به طول انجامیده است که طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته احداث آن ظرف مدت سه سال به اتمام می‌رسد.

وی خاطرنشان کرد: طبق مطالعات انجام شده حجم ترافیک روزانه در سال اول بهره‌برداری ۱۲ هزار و ۹۱۶ وسیله نقلیه محاسبه شده است.

آغاز عملیات اجرای تقاطع شازند در آزادراه اراک- خرم‌آباد

 معاون وزیر راه وشهرسازی همچنین از آغاز عملیات اجرایی پل تقاطع شازند در ابتدای آزادراه اراک- خرم‌آباد است خبر داد و گفت:‌ با احداث این تقاطع ترافیک جنوب کشور به آزادراه کنارگذر شمالی اراک منتقل می‌شود و موجب کاهش آلودگی‌های زیست محیطی خواهد شد.

خادمی شهر اراک را یکی از قطب‌های صنعتی کشور دانست و گفت: احداث این تقاطع از نظر رعایت اصول پدافند غیرعامل در استان و هدایت ترافیک به سمت کنارگذر شمالی اراک بسیار حائز اهمیت است.

نظر شما