شناسهٔ خبر: 53488 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی برگزار شد؛

آغاز تحویل ۵۰۰ دستگاه مینی بوس از محل طرح نوسازی و اشتغال‌زایی با وام ۴ درصد

عبداهاشم حسن نیا مراسم تحویل ۵۰۰ دستگاه خودروی مینی‌بوس از محل طرح نوسازی و اشتغال‌زایی با وام ۴ درصد با حضور معاون وزیر و راه شهرسازی و رئیس صندوق کارآفرینی امید آغاز شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، صبح امروز مراسم تحویل ۵۰۰ دستگاه خودروی مینی بوس ایسوزو از محل طرح نوسازی ناوگان حمل و نقل و اشتغال‌زایی با وام  ۴ درصد با مشارکت صندوق کارآفرینی امید به عنوان بانک عامل با حضور عبدالهاشم حسن‌نیا معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، داریوش امانی معاون حمل و نقل سازمان، صدراله بمانا مشاور رئیس سازمان در امور مالی، حمیدرضا شهرکی ثانوی مدیرکل دفتر حمل و نقل مسافر سازمان و نوراله‌زاده رئیس صندوق کارآفرینی امید در محل گروه خودروسازی بهمن برگزار شد.

حسن‌نیا رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در این مراسم اظهار داشت: ۹۰ درصد حق بار و مسافر کشور در جاده‌ها انجام می‌شود که بیانگر اهمیت مد اهمیت حمل و نقل جاده‌ای است.

وی افزود: ۶۰۰هزار راننده در بخش حمل و نقل جاده‌ای اشتغال دارند که البته نوسازی ناوگان مینی‌بوس طی چند سال گذشته کمتر مورد توجه قرار گرفته بود.

معاون وزیر راه و شهرسازی بیان داشت: حدود ۵ هزار میلیارد تومان برای نوسازی ۲۰هزار دستگاه انواع کامیون، مینی‌بوس، اتوبوس و سواری کرایه بین شهری از سوی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با حمایت صندوق کارآفرینی امید در نظر گرفته شده است که سازمان از منابع داخلی خود بابت سود سپرده یارانه پرداخت می‌کند.

رئیس سازمان راهداری با بیان اینکه باید توجه ویژه‌ای به حمل و نقل جاده‌ای و رویدادهای آن داشت، گفت: هم اکنون حدود ۱۸ هزار کیلومتر مسیر بزرگراهی و آزادراهی در کشور ساخته شده است. باید طی چهارسال آینده به ۲۰ هزار کیلومتر افزایش یابد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: حدود ۴۵۰ هزار از انواع خودرو ناوگان حمل و نقل عمومی جاده‌ای را تشکیل می‌دهند که ۲۵۰ هزار دستگاه از آن‌ها فرسوده هستند. امیدواریم با تلاش و کوشش سازمان راهداری و حمایت سایر دستگاه‌ها بتوانیم این وظیفه سنگین را انجام داده و خدمات ارزنده‌ای به کشور ارائه کنیم.   

نظر شما