شناسهٔ خبر: 53500 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

بمانا در جمع خبرنگاران مطرح کرد:

نوسازی ناوگان فرسوده مینی‌بوس‌ با آورده ۲۰ درصدی متقاضی

بمانا در جمع مشاور ارشد رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گفت: در طرح نوسازی ناوگان مینی‌بوس‌ فرسوده ۸۰ درصد از کل هزینه خرید مینی‌بوس‌های نو از طریق تسهیلات با بهره ۴ درصد و ۲۰ درصد کل مبلغ به‌عنوان آورده متقاضی تأمین می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی صدر اله بمانا در حاشیه برگزاری مراسم تحویل ۵۰۰ دستگاه خودروی مینی‌بوس از محل طرح نوسازی و اشتغال‌زایی با وام ۴ درصد در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در این طرح ۸۰ درصد از کل هزینه خرید مینی‌بوس‌های نو از طریق تسهیلات با بهره ۴ درصد و ۲۰ درصد کل مبلغ به‌عنوان آورده متقاضی تأمین می‌شود.

وی با اشاره به جزئیات طرح نوسازی ناوگان عمومی باری سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای بیان داشت: طرح نوسازی ناوگان فرسوده حمل‌ونقل عمومی جاده‌ای از سال ۹۴ آغاز شده است که طبق آن ۶۵ هزار دستگاه کامیون‌ فرسوده با عمر بالای ۳۵ سال با ظرفیت بالای ۱۰ تن نوسازی می‌شود.

مشاور ارشد رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای افزود: سرمایه مورد نیاز نیز از محل صرفه‌جویی سوخت حاصل از نوسازی و جایگزینی یک کامیون نو با نمونه فرسوده تأمین می‌شود.

به مانا خاطرنشان کرد: تسهیلات نوسازی برای کشنده‌ها ۳۲۰ میلیون تومان با سود ۹ درصد بوده که تا پایان سال گذشته ۲۱۰۰ دستگاه کشنده نو به متقاضیان تحویل داده شد.

وی با اشاره به میزان صرفه‌جویی سوخت حاصل از طرح نوسازی کامیون‌های فرسوده گفت: میزان مصرف سوخت کامیون‌های نو حدود ۵۰ درصد کشنده‌های فرسوده است که شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی با در نظر گرفتن قیمت‌های جهانی محاسبه و مابه‌التفاوت را پرداخت می‌کند.

مشاور ارشد رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خاطرنشان کرد: نوسانات قیمت ارز بر روی قیمت کامیون‌ها تأثیرگذار است و قیمت‌ هر دستگاه بسته به نوع ‌آن‌ها متفاوت است.

نظر شما