شناسهٔ خبر: 53521 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

با حضور باقری فرد انجام شد؛

کلنگ زنی دو پروژه با اعتباری بالغ بر صد و یک میلیارد تومان

کلنگ زنی مدیرکل راه و شهرسازی لارستان گفت: کلنگ زنی بزرگراه لار- بستک در قطعه سوم محور لارستان- بستک با اعتباری بالغ بر ۵۷۰ میلیارد ریال و قطعه سوم محور لامرد- خنج با اعتباری بالغ بر ۴۴۰ میلیارد ریال انجام شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی لارستان، مراسم کلنگ زنی دو پروژه با حضور رحیمی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس، جمشید جعفرپور نماینده مردم شهرستان‌های لارستان، خنج و گراش در مجلس شورای اسلامی، باقری فرد مدیرکل راه و شهرسازی لارستان و فرمانداران شهرستان‌ها برگزار شد.

مدیرکل راه و شهرسازی لارستان در آیین کلنگ زنی بزرگراه لار- بستک اظهار کرد: این پروژه در قطعه سوم محور لارستان- بستک کیلومتر ۳ الی ۲۹ با طول ۱۶ کیلومتر با اعتباری بالغ بر ۵۷۰ میلیارد ریال عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد.

وی افزود: در این محور یک میلیون و ۷۰۰ هزار مترمربع عملیات خاک‌برداری ۵۷۱ هزار مترمربع عملیات خاک‌ریزی انجام و در طول مسیر ۷۵ دستگاه ابنیه فنی احداث می‌شود.

باقری فرد تصریح کرد: محور لار- بستک به دلیل اتصال استان فارس به استان هرمزگان و بنادر جنوبی کشور یکی از شریان‌های اصلی و پرترافیک به شمار می‌رود.

وی خاطرنشان کرد: از مهم‌ترین اهداف توسعه این محور می‌توان به افزایش ترانزیت کالا و تسهیل تردد از لارستان به بنادر جنوبی و بالعکس، رشد، توسعه و رونق اقتصادی و تجاری، افزایش مسافران فرودگاهی، کاهش تراکم ترافیک و افزایش ایمنی این جاده است.

در ادامه این مراسم باقری فرد در کلنگ زنی قطعهٔ سوم محور لامرد- خنج با اشاره بر اینکه این قطعه در حدفاصل محور فداغ به خلیلی واقع شده است، افزود: این محور با اعتباری بالغ بر ۴۴۰ میلیارد ریال هم‌اکنون جهت انجام اقدامات لازم به پیمانکار مربوطه تحویل داده شده است.

وی در پایان افزود: در این پروژه ۲۴ کیلومتری، ۵۷ دستگاه ابنیه فنی برای طول کل مسیر پیش‌بینی شده است.

نظر شما