شناسهٔ خبر: 53522 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

مروری بر اخبار استان‌ها در حوزه مسکن و شهرسازی در هفته‌ای که گذشت:

کارخانه ریسباف احیا می‌شود/ هیچ‌گونه حساب پروژه مسکن معلولان توسط راه و شهرسازی استان مسدود نشده است/ امسال سهم حوزه مسکن اجتماعی، ۵۰ هزار واحد است

کارخانه ریسباف اصفهان کارخانه ریسباف احیا می‌شود، برگزاری دومین همایش ملی نظارت کارگاهی نظام‌مهندسی ساختمان استان یزد، هیچ‌گونه حساب پروژه مسکن معلولان توسط راه و شهرسازی استان مسدود نشده است و امسال سهم حوزه مسکن اجتماعی، ۵۰ هزار واحد است از مهمترین اخبار استان‌ها در حوزه مسکن و شهرسازی در هفته گذشته به شمار می‌رود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی مهم‌ترین اخبار استان‌ها در حوزه مسکن و شهرسازی طی یک هفته گذشته به شرح زیر اعلام شده است:

سمنان

کلنگ احداث مسجد و زائرسرای گردنه آهوان در محور سمنان به شاهرود توسط اعضای انجمن خیرین راه و ترابری به زمین زده شد.

اصفهان

نشست دوم "دوباره نصف جهان" با عنوان "فردای نصف جهان" با حضور "محمدسعید ایزدی" معاون معماری و شهرسازی وزرات راه و شهرسازی در خانه صفوی برگزار شد.

وی در نشست دوم "دوباره نصف جهان" با عنوان "فردای نصف جهان" اظهار کرد: متاسفانه امروزه با شهرهای بدقواره، بداخلاق، اخمو و شهروندان کم حوصله مواجه هستیم، در حالی که در ۵۰ سال گذشته وضعیت شهر، شهرنشینی و شهروندان بسیار مناسب بو، اما شهرها در طول این چند دهه در وضعیت اسفناکی قرار گرفته اند.

محمدسعید ایزدی معاون وزیر راه وشهرسازی و دبیر شورایعالی معماری و شهرسازی ایران به همراه حجت اله غلامی مدیركل راه وشهرسازی در كارگاه آموزشی فرایند طراحی و اجرای موفق پروژه‌های محرک توسعه كه به همت معاونت شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان و با همكاری شورای اسلامی شهر اصفهان و با حضور شهرداران مناطق ۱۵ گانه اصفهان تشكیل شد حضور یافت.

خراسان رضوی

استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه بازسازی ۱۰ هزار واحد فرسوده در بافت مرکزی و حاشیه شهر مشهد برنامه ریزی شده است گفت: همچنین تلاش می‌شود از این ظرفیت برای بازسازی و بهسازی بافت‌های غیرمستحکم روستایی نیز بهره گرفته شود و در این راستا ۹ هزار واحد مسکن روستایی هم در طرح دیده شده است. 

مازندران

مدیرکل راه و شهرسازی مازندران گفت: حفظ حقوق بیت‌المال، جلوگیری از تصرف اراضی و كوتاه كردن دست افراد فرصت طلب از اهم وظایف یگان حفاظتی بوده و تلاش می کنیم تا با اقدام به موقع، برخورد قاطع با متصرفان و متجاوزان به اراضی ملی براساس قانون صورت گیرد.

ستاد بازآفرینی شهری پایدار نور با حضور اعضا در محل فرمانداری برگزار شد.

گیلان

با حضور مدیرکل راه و شهرسازی و مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان جلسه بررسی پروژه های گردشگری استان برگزار شد.

با توجه به سیاستهای مقام عالی استان پیرامون بحث بوم گردی، جلسه هماهنگی و تعاملی فی مابین علی خاوری مدیرکل راه و شهرسازی و دبیر کارگروه تخصصی امور زیربنایی و شهرسازی استان گیلان و علیزاده مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان به عنوان متولی اصلی این امر تشکیل شد.

فارس

دومین جلسه ستاد بازآفرینی پایدار محدوده ها و محلات هدف احیا، بهسازی و نوسازی سال ۹۷ استان فارس برگزار شد.

رحیمی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس ضمن تشکر از راه و شهرسازی بابت تهیه و نهایی کردن برنامه جامع اقدام مشترک بازآفرینی پایدار استان، این برنامه را اساس اقدامات بازآفرینی استان دانست.

مدیرعامل شرکت عمران و بهسازی شهری از مدیرکل راه و شهرسازی فارس برای کسب عنوان برتر تقدیر کرد. این اداره کل موفق به کسب عنوان برتر در حوزه عمران و بهسازی شهری بین ادارات کل راه و شهرسازی سراسر کشور شد.

حمیدرضا عظیمیان طی حکمی از زحمات و اقدامات ذوالقدر مدیرکل املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی استان فارس تقدیر کرد.

وی در بازدید از محور جره به حسین‌آباد که یک محور فرعی است، گفت: حوزه استان بوشهر تا حوزه استان فارس زیرسازی و آسفالت شده و به بهره‌برداری رسیده است.

آذربایجان شرقی

محمدسعید ایزدی دبیر شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران طی نامه‌ای به استاندار آذربایجان‌شرقی مصوبه شورا را در رابطه با طرح جامع شهر مرند با تاکید به رعایت مفاد صورتجلسه کمیته فنی یک شورای‌عالی در تاریخ ۹۶.۷.۲۵ ابلاغ کرد.

حبیب‌اله طاهرخانی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید از پروژه‌های عمرانی شهر جدید سهند بازدید و بوستان ۱۰ هکتاری شرکت عمران در جوار جنگل ۷۰ هکتاری هشت بهشت با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

میرعبداله حسینی مدیر ساخت و توسعه راه‌های اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان غربی گفت: امسال ۱۴۴ کیلومتر از محورهای ارتباطی استان در صورت تأمین ۴۸۰ میلیارد ریال بهسازی و آسفالت خواهند شد.

البرز

سیدمهدی هدایت مدیرعامل و رئیس هیات مدیره شهر جدید هشتگرد، گفت: در راستای جهش هشتگرد بحث مترو و تامین آب شرب از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است كه به دنبال تحقق این دو مورد هستیم.

وی با اشاره به ظرفیت‌های بالای شهر هشتگرد اظهار کرد: هشتگرد شهری است كه تقریبا همه با ظرفیت‌های بالای آن شنا هستند، این شهر در كنار محور ترانزیت اروپا و در مسیر ۱۳ استان قرار دارد كه در كنار آب و هوا و طبیعت خوبش توانسته به عنوان دومین شهر استان البرز سهم بالایی در گردشگری داشته باشد.

قزوین

عباس پور قادر سرپرست مدیریت مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین گفت: در پروژه مسکن مهر علی‌رغم اینکه حوزه نظارت تحت پوشش نظام‌مهندسی بوده است اما در نظارت عالیه، اداره راه و شهرسازی قزوین عالی نظارت داشته است.

چهارمحال و بختیاری

جواد حق‌شناس معاون مسکن شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور گفت: مطابق مصوبه هیئت وزیران در سال جاری سهم حوزه مسکن اجتماعی ۵۰ هزار واحد است و شامل ساخت مسکن ملی توسط متقاضی، اجاره‌ای و کمک رهن می‌شود.

وی در سفر به شهرکرد و دیدار با معاون عمرانی استاندار استان، اظهار کرد: سهم شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت در حوزه مسکن مهر ۳۵۰ هزار واحد بوده و سهم این شهرها در چهارمحال و بختیاری نیز نزدیک به ۸ هزار و ۶۰۰ واحد است.

سیستان و بلوچستان

اعضاء کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی از پروژه‌های بازآفرینی شهرستان زاهدان بازدید کردند.

مسعود مالکی مدیرکل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان هدف از این بازدید را بررسی اجرایی و روند اجرای کار و پیشرفت پروژه‌ها و بررسی مشکلات پیرامون اعلام کرد.

یزد 

دومین همایش ملی نظارت کارگاهی نظام‌مهندسی ساختمان استان یزد با هدف شناخت و ارائه راهکارهایی برای پیاده‌سازی نظارت مستقیم در کارگاه‌های ساختمانی متوسط به بالا با حضور نقصان محمدی مدیرکل راه و شهرسازی استان یزد و دیگر مسئولین برگزار شد. 

گلستان

حسین محبوبی مدیرکل راه و شهرسازی استان گلستان در نشست کاری با سالاری فرماندار شهرستان مراوه‌تپه از نزدیک شدن پایان کار احداث ساختمان فرمانداری رامیان با ۹۳ درصد پیشرفت فیزیکی خبر داد و افزود: اجرای این پروژه در راستای احداث و نوسازی ساختمان‌های ادارات فاقد ساختمان استان است.

معاون امور عمرانی استانداری گلستان در اولین جلسه شورای مسکن استان گفت: امسال با حضور و تلاش مضاعف دستگاه‌های عضو شورا، پروژه مسکن مهر استان نهایی و به سرانجام می‌رسد.

کردستان

مدیرکل راه و شهرسازی کردستان گفت: اتمام و تحویل مانده واحدهای مسکن مهر به متقاضیان از جمله اهداف اولویت‌گذاری شده امسال در حوزه مسکن و ساختمان است.

شهرام ملکی گفت: در بحث مسکن مهر نیز تاکنون از مجموعه سهمیه تعیین شده برای استان کردستان بیشتر از ۸۰ درصد پروژه‌ها مورد بهره‌برداری قرار گرفته و به متقاضیان تحویل شده و امسال نیز تلاشمان بر این خواهد بود که مانده واحدهای مسکن مهر را به بهره‌برداری رسانده و به متقاضیان تحویل دهیم.

ایلام

اداره كل راه وشهرسازی استان ایلام با جدیت، پیگیر مراحل احداث برج هنر اسلامی شهر ایلام است و برای این مهم برنامه و تذكرات لازم به پیمانكار پروژه ابلاغ شده است.

مدیركل راه وشهرسازی استان در جلسه پی گیری پروژه های مدیریت فنی و اجرایی این اداره كل برگزار شد گفت: اجرای به موقع لنگر پروژه های عمرانی حق عموم مردم بوده و این اداره كل برای این امر تمام توان خود در همه زمینه ها را به كار خواهد گرفت.

خراسان شمالی

سرپرست مدیریت مسکن و ساختمان راه و شهرسازی خراسان شمالی گفت: هیچ‌گونه حساب پروژه مسکن معلولان که سازنده آن انجمن خیرین مسکن‌ساز است توسط این اداره کل مسدود نشده است.

جواد عمادیانفر اظهار کرد: پیش فروشنده در مسکن معلولان انجمن خیرین مسکن‌ساز است و خریداران نیز خود متقاضیان هستند و این اداره کل صرفاً به صورت داور و تنها در صورت به وجود آمدن مشکلات حق دخالت دارد.

خراسان جنوبی

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی در ستاد استانی بازآفرینی پایدار شهری اظهار کرد: مجموع مساحت محلات هدف بازآفرینی شهر بیرجند، بیش از ۸۷۴ هکتار است که از این تعداد ۲۲۵ هکتار را سکونت‌گاه‌های غیررسمی تشکیل می‌دهند.

همدان

اداره کل راه و شهرسازی استان همدان در ارزیابی صورت گرفته طی سال ۹۶ در حوزه عمران و بهسازی شهری، سطح الف را در میان ادارات کل راه و شهرسازی استان‌های سراسر کشور به دست آورد.

نظر شما