شناسهٔ خبر: 53612 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

مدیر کل فرودگاه های استان خراسان جنوبی خبر داد:

افزایش ۴۶.۵ درصدی زائران حج در فرودگاه بیرجند

فرودگاه بیرجند مدیر کل فرودگاه‌های استان خراسان جنوبی گفت: تعداد زائرين امسال فرودگاه بيرجند به ۴۶۸۸ نفر زائر افزايش يافته است که نسبت به سال گذشته شاهد افزايش ۴۶.۵ در صدی در اعزام و پذيرش زائرين خواهيم بود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل فرودگاه های استان خراسان جنوبی، هادی سلامی، مدیر کل فرودگاه های استان خراسان جنوبی در نخستین جلسه هماهنگی پروازهای حج تمتع سال ۱۳۹۷ این فرودگاه  با اشاره به آغاز پروازهای حج تمتع از ۲۷ تیرماه گفت: فرودگاه بین المللی بیرجند امسال برای  دومین بار در میزبان پروازهای حج تمتع خواهد بود.

وی افزود: فرودگاه بیرجند در سال گذشته به عنوان نخستین بار میزبان پروازهای حج تمتع بود که با تلاش های همکاران فرودگاهی و همچنین ارگان های درگیر در عملیات حج توانستیم رضایت مندی صد درصدی زائران را به دست آوریم.

سلامی ادامه داد: سال گذشته کاستی هایی نیز وجود داشت که با کسب تجربه تمام تلاش مان بر این خواهد بود که بتوانیم بهتر از گذشته به زائران و مستقبلین خدمات ارزنده ارائه دهیم.

وی با اعلام زمان تقریبی آغاز پروازهای حج گفت: طبق اعلام معاون سازمان حج و زیارت پروازهای مدینه قبل از ۲۷ تیرماه تا ۱۹ مرداد ماه و پروازهای مدینه بعد از ۸ تا ۲۴ مرداد ماه انجام خواهد شد و هنوز مشخص نیست که کاروان های خراسان جنوبی مدینه قبل یا بعد خواهند بود.

مدیر کل فرودگاه های استان خراسان جنوبی با اشاره به افزایش زائران در فرودگاه بیرجند افزود: پروازهای حج تمتع در حال برنامه ریزی از نظر زمان و تایپ هواپیماها است و به طور رسمی برنامه ای به این فرودگاه اعلام نشده است. سال گذشته تعداد ۳۲۰۰ زائر از این فرودگاه اعزام و پذیرش شدند که طبق اعلام رسمی مسئول عملیات حج شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران، تعداد زائرین امسال به ۴۶۸۸ نفر زائر افزایش یافته که نسبت به سال گذشته شاهد افزایش ۴۶.۵ در صدی در اعزام و پذیرش زائرین خواهیم بود.

وی ادامه داد: سال گذشته تعداد ۱۲ پرواز رفت و برگشت از فرودگاه بیرجند صورت پذیرفت که پیش بینی می شود با توجه به تعداد زائر اعلام شده، امسال میزبان حداقل ۱۸ پرواز رفت و برگشت باشیم.

مدیر کل فرودگاه های استان خراسان جنوبی اعلام کرد: فرودگاه بیرجند همانند سال گذشته آمادگی کامل برای پذیرش پرواز های یادشده را دارد و در سال های جاری  زیرساخت های  مناسبی در فرودگاه بیرجند مهیا و پیشرفت بسیار خوبی در زمینه های ایمنی و خدماتی حاصل شده است؛ از جمله نصب دستگاه ها و سیستم های کمک ناوبری و ارتباطی مختلف، گرفتن گواهینامه های متعدد برای فرودگاه، محوطه سازی،ساخت پارکینگ، نصب چراغ های های روشنایی باند و کنسول های برج مراقبت استریپ سازی و ارتقای سطح اطلاع رسانی و خدمات رسانی که  باعث شده است فرودگاه بیرجند از نظر ایمنی و استاندارد ها ارتقا یابد.

سلامی درباره دیگر پروازهای فرودگاه های استان خراسان جنوبی گفت: به تازگی ۸  پرواز رفت و برگشت توسط شرکت هواپیمایی آتا در مسیر تهران-بیرجند-تهران به مجموع پرواز های فرودگاه بیرجند اضافه شده و اکنون هفته ای ۴۲ پرواز داخلی (رفت و برگشت) از فرودگاه های استان خراسان جنوبی انجام می پذیرد.

نظر شما