شناسهٔ خبر: 5362 - سرویس شرکت‌ها
نسخه قابل چاپ

پژمان در مراسم بزرگداشت روز شهدا مطرح کرد:

تجلیل معاون وزیر راه و شهرسازی از جانبازان و ایثارگران/ افرادی که جهاد را تجربه کردند امروز باید در خط مقدم باشند

سیدمحمد پژمان مراسم تجلیل از جانبازان و ایثارگران شاغل در سازمان به مناسبت روز شهدا با حضور مدیرعامل و اعضای هیئت مدیره در سازمان ملی زمین و مسکن و با هدف نکوداشت و یادآوری ایثارگری شهدا و جانبازان هشت سال دفاع مقدس برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی سازمان ملی زمین و مسکن، سید محمد پژمان در مراسم تجلیل از جانبازان و ایثارگران شاغل در این سازمان که دیروز (شنبه ۲۳ اسفند) در سازمان ملی زمین و مسکن و به مناسبت روز شهدا برگزار شد، گفت: دنیا دار امتحان و ابتلاء است و خداوند در این راه حجت خود را بر انسان تمام کرده چرا که رب العالمین با فراهم کردن و ارائه دین کامل خود به انسان کسب درجات انسانی را نشان داده است.

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن افزود: عمل نیکو بدون معرفت و شناخت امکان پذیر نیست. از طرفی برای کسب معرفت و دست یافتن به سرچشمه زلال یافتن معرفت ناب، مسیرهای روشنی و وجود دارد که با باور، اعتقاد و عمل به آنها به طور قطع و یقین خیر دنیا و آخرت را به همراه خواهد داشت.

معاون وزیر راه و شهرسازی درخصوص شناخت معرفت گفت: در راه معرفت بعضی اعمال بسیار برجسته می شود اینکه آدمی در معرض یک نعمت قرار بگیرد و عکس العمل او از استفاده این نعمت موضوع تعیین کننده ای است که با فطرت پاک انسانها رابطه دارد و چرا که افراد در مواجهه با نعمت و رحمت خداوند مصداق آیه اما شاکرا و اما کفورا می شوند.

مدیر عامل سازمان ملی زمین و مسکن با اشاره به آیه لئِن شَكَرْتُمْ لأَزِيدَنَّكُمْ وَلَئِن كَفَرْتُمْ إِنَّ عَذَابِي لَشَدِيدٌ گفت: ذات پاک همیشه در مقابل یک نعمت و خدمت خشوع و خضوع خواهند داشت و در واقع شکر نعمت در عمل و گفتار نشان دهنده رضایت از نعمت و رحمت ارائه شده است.

پژمان در ادامه افزود: استفاده از این توانایی و ظرفیت خدادادی نیز یک حرکت به سوی معرفت است چرا که می بایست از این فرصت‌ها و نعمت‌ها کمال استفاده و بهره برداری را در انجام اعمال خیر ببندیم و قطعاً در غیر این صورت از رحمت الهی به دور خواهند بود و طبق فرمایشات پیامبر اکرم (ص) مَلْعُونٌ مَنْ أَلْقَی کَلَّهُ عَلَی النّاسِ خواهند بود.

مدیر عامل سازمان ملی زمین و مسکن ضمن مضموم دانستن رفتار افرادی که علیرغم داشتن توانایی در انجام کار و فعالیت بدنبال راحتی هستند گفت: علت ناپسند بودن ربا را در اسلام همین عدم کار و فعالیت و استفاده از سود و بهره است.

وی خاطر نشان کرد : در جائی که امکانات کار و فعالیت است اگر سودی فراهم شود حلال و مباح است ولی اگر قصد استثمار و بهره‌کشی از دیگران را در میان باشد حرام و غیرقابل است و در واقع جنگ با خدا در میان خواهد بود.

پژمان با بیان خصوصیات و ویژگی های انسان‌ها در طول تاریخ گفت: تاریخ به ما نشان داده انسانهایی خواهیم دید بدن خاکی دارند ولی از جنس خاک نیستند. اینها افرادی هستند اهل معرفت، اهل سپاس، اهل کار و تلاش، افرادی هستند خیرخواه دیگران که از تمام ظرفیتها و توانایی های خدادادی استفاده کردند. اینها انسانهایی هستند که برای نیاز و تأمین خودشان منحصراً خدمت نکرده و نمی کنند بلکه تأمین نیاز و معاش دیگر نیز برایشان مهم و اساسی است. اینها اهل سخاوت، بخشندگی و ایثار هستند در واقع هر جا که ضعف، نارسایی و نیازمندی می بینند مردانه در صف اول یاری رسانی هستند.

وی خاطرنشان کرد: انسانهای آزاده که در مقابل حرف زور، ستم و تجاوز سرفرود نمی آورند ولو اینکه کشته شوند ولی به یاد داشته باشیم همیشه زنده و حاضر هستند.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به وضعیت انسانها از صدر اسلام تاکنون گفت: حال که ما به یک منبع لایزال الهی و مکتب الهی وصل هستیم چه بسا انسانهایی که از این فرصت استفاده کردند و شیرین ترین بخش زندگی خود را در زمان امتحان به میدان آوردند و ایثارگرانه از حیات و ممات این سرزمین جانانه دفاع کردند. آنها بدور از تعلقات دنیا وارد صحنه شدند چرا که ایمان داشتند اگر خلاف این مکتب الهی عمل کنند خاری و خفت به همراه خواهند داشت.

ایشان به همه حضار یادآور شدند: اینکه فردی لقب ایثارگری را داشته باشد بسیار ارزشمند است، چرا که در این مرحله انسان به مرتبه ای رسیده که از همه تعلقات دنیایی بالاتر آمده و بجای تسلط آنها بر انسان، انسانها بر آنها تسلط یافته‌اند و در واقع اثبات کرده اند که خداوند در حقشان محبت داشته است و آنها نیز از این اعتماد و محبت بهره گرفتند.

وی ادامه داد: خداوند همیشه برای انسان‌ها یک حجت خواهد داشت که معیار و شاخص باشد که اگر در محضر الهی به محاسبه کار ما پرداختند و ما با عذر و بهانه قصد تبرئه خود داشتیم، خداوند حجتهای خود را که در شرایط ضعیف‌تر ما بودند نشان دهد. کار ایثارگری، کار مؤمنانه و مخلصانه مختص یک مقطع نیست، همچنین مختص کارزار و عرصه جنگ و جهاد نیست بلکه هر روز و هر لحظه ما دار امتحان و ابتلاء است. عرضه مجاهدت و ایثارگری است.

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن گفت: امروز نیز می‌طلبد که این جمع و افرادی که منتسب به این تفکر و اندیشه هستند باز از همه مهم تر باشند. معرفت و ایمان عمل نیکو، خیر و خیرمندی سرلوح کارشان باشد، در نهایت ایثار و ایثارگری دستور کار و روزمرگیشان باشد.

پژمان با یک سوال که آیا عمل نیکو فقط منحصر به دوران دفاع مقدس بوده؟ ادامه داد: با این همه دشمنی و ستیزه که با این انقلاب و نظام وجود دارد و تمام دامهای گسترده شده در این راه و حتی در مسیر تمام دوست داران و متوالیان این نظام خواهیم دید و چه بسا افراد زیادی از این مسیر منحرف شدند که امیدوارم خدا یاور همه باشد و از لغزش‌ها مصون بدارد.

وی راه مقابله با این مسائل را اتحاد و هم دلی ایثارگران دانست و گفت: شما عزیزان می بایست انسجام، اتحاد داشته باشید و با یادآوری و انجام کار خیر، هم افزائی و هم دلی اقدامات بزرگ انجام دهیم و اجازه رخنه دشمنان را ندهید. این جمع می بایست مشخص باشد که با دیگران متفاوت است و جنبه الگوی و نمونه بودن باید در بین شما عزیزان واضح باشد.

پژمان همه اقدامات بزرگ، متفاوت و کار بهینه را فقط در روحیه ایثارگران دانست و گفت: همان افرادی که عرصه جهاد و ایثارگری را تجربه کردند، همان افراد که در صف اول بودند، اکنون نیز می‌‌بایست در خط مقدم باشند زیرا شایسته نیست روزی قهرمان ملی باشیم و امروز هیچ حضور نداشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: شکر این نعمت به همه ما واجب است و در این شرایط از خداوند می خواهم بصیرت، توانایی، آگاهی و قوت فکری را برای انجام وظایف نه در حداقل تکلیف بلکه در حد اقدام مجاهدانه و ایثارگرانه به ما کَرم کند و اینکه یک جمع جهادگر که عرصه کارزار را تجربه کردند، روحیه آن موقع را نیز در محیط اداری گسترش دهند و از این ظرفیت کمال استفاده را انجام دهند.

معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار امیدواری کرد: با این روحیه کار کردن و لبخند را بر روی لبان مردم و مخلوق آورن قطعاً رضای خدا را به همراه دارد، چرا که اگر خداوند راضی باشد کلید همه گنج‌ها و همه موفقیت‌ها به دست انسان می رسد و ذخیره دنیا و آخرت می شود.

در پایان مراسم لوح سپاس به جانبازان و ایثارگران شاغل در سازمان ملی زمین و مسکن توسط مدیر عامل این سازمان اهدا شد./

نظر شما