شناسهٔ خبر: 53624 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

در بندر امام خمینی صورت گرفت:

بازدید میدانی هیئت عامل سازمان بنادر و دریانوردی از مجتمع بندری امام خمینی

بازدید مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی طی سفر خود به منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی (ره) در بازدید میدانی از بخش‌های مختلف این مجتمع بندری، از آخرین وضعیت پایانه‌های اختصاصی کالا و پیشرفت پروژه‌های در دست احداث آگاه شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان، محمد راستاد و هیئت همراه در جریان بازدید میدانی از سطح مجتمع بندری امام خمینی (ره)، از سیلوی ۷۵ هزار تنی این مجتمع بندری بازدید کرده و ضمن گفتگو با مدیران این پایانه اختصاصی مشکلات و چالش آن را در خصوص لایروبی اسکله‌های آن مطرح و تمهیدات لازم برای توسعه و تجهیز این پایانه اختصاصی کالا بحث و بررسی شد. در جریان این بازدید همچنین راهکارهای بهره‌برداری بهینه و فعال‌سازی این پایانه اختصاصی در قالب‌های قراردادهای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی پیشنهاد شد.

بازدید از کارخانه روغن‌کشی نوید خلیج‌فارس و نحوه فعالیت این کارخانه در تولید روغن خوراکی و بررسی طرح‌های توسعه آتی آن از دیگر برنامه‌های سفر مهندس راستاد به بندر امام خمینی (ره) بود.

پایانه ریلی تخلیه و بارگیری غلات (پارسیان ریل شرق) از دیگر نقاطی بود که طی این سفر، مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی از آن بازدید کرده و طی گفتگو با مدیران این پایانه با جایگاه، عملکرد و ظرفیت‌های آن آشنا شد.

بازدید از پروژه احداث سیلوهای ۱۵۰ هزارتنی نگهداری غلات با بیش از ۳۵ درصد پیشرفت اجرایی از دیگر نقاطی بود که مورد بازدید مهندس راستاد قرار گرفت.

بهره‌گیری از توان و تخصص داخلی، سرعت بالای پیشرفت احداث آن و ظرفیت اشتغال قابل‌توجه از جمله ویژگی‌های پروژه مذکور عنوان شد که در جریان بازدید مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی مطرح شد و مدیران این پروژه با توجه به تحولات اخیر بازار ارز، بازنگری در تعهدات قرارداد سرمایه‌گذاری را به منظور تسهیل فعالیت سرمایه‌گذار خواستار شدند.

نظر شما