شناسهٔ خبر: 53686 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس مطرح کرد؛

تسهیل ورود سرمایه‌گذاران جدید به بندر چابهار/ تاکید بر ظرفیت‌های چابهار در جذب سرمایه‌های خارجی و داخلی

عبدالغفور ایران نژاد نماینده مردم شهرستان های چابهار، نیکشهر، کنارک و قصرقند در مجلس شورای اسلامی گفت: با کاهش تعرفه های بندری در بنادر چابهار سرمایه گذاران برای حضور و فعال سازی بندر شهید بهشتی اعلام آمادگی کردند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از سازمان بنادر و دریانوردی،  عبدالغفور ایران نژاد درباره کاهش تعرفه های بندری برای تجار کشور نکاتی را ارایه و اعلام کرد: یکی از اقدام‌های مثبت و ارزنده سازمان بنادر و دریانوردی در سال جاری کاهش تعرفه های بندری بود. با این اقدام سرمایه گذاران برای حضور در بندر شهید بهشتی رغبت پیدا می کنند.

وی تصریح کرد: از زمانیکه تعرفه های بندری کاهش پیدا کرده است، دو سرمایه گذار برای حضور در بندر شهید بهشتی چابهار اعلام آمادگی کرده است و حتی موضوع سرمایه گذاری آنها در کمیسیون های تخصصی مجلس مطرح شد.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بندر شهید بهشتی یکی از بنادر مهم کشور است و مدت ها که از سوی مسولان مورد توجه قرار گرفته است. برای آنکه روند توسعه ای این بندر سرعت پیدا کند، باید در زمینه زیرساخت ها برنامه ریزی دقیق تری صورت گیرد.

وی با بیان اینکه ایجاد خط آهن یکی از موضوعات ضروری در زیرساخت های بندر شهید بهشتی چابهار است، گفت: روند ایجاد خط آهن در مسیر چابهار کند است و این امر از سوی نمایندگان منطقه چابهار مورد انتقاد قرار گرفته است. در صورتی می توان در جذب سرمایه گذاران موفق عمل کرد که شرایط جابجایی کالا فراهم باشد.

ایران‌نژاد تصریح کرد: کشورهای همسایه برای سرمایه گذاری در بندر چابهار ابراز تمایل کردند ولی هنوز زیرساخت های مورد نیاز آنها فراهم نشده است. معتقدم با ایجاد خط ریلی بندر چابهار رکورددار جذب سرمایه های خارجی و داخلی خواهد شد.

وی گفت: سازمان بنادر و دریانوردی برای آنکه سرمایه گذاران به سمت بندر شهید بهشتی بیایند کارهای متعددی انجام داده است و سعی شده  قوانین مناطق آزاد برای سرمایه گذاران پیاده سازی شود. این نشان می دهد که سازمان یاد شده به دنبال واگذاری امور به بخش خصوصی توانمند و مجرب است.

نظر شما