شناسهٔ خبر: 53703 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

برگزاری جلسه شورای فنی استان کرمان

جلسه به‌منظور پی گیری روند تدقیق گسل‌ها و تعیین حریم شهر کرمان، بررسی وضعیت دستگاه‌های شتاب‌نگار استان کرمان، کنترل کیفی سازی رویه‌های بتن و قطعه‌های بتنی و بررسی استانداردسازی و کیفی سازی آسفالت در استان کرمان، جلسه شورای فنی استان کرمان برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان کرمان، به‌منظور پیگیری روند تدقیق گسل‌ها و تعیین حریم شهر کرمان، بررسی وضعیت دستگاه‌های شتاب‌نگار استان کرمان، کنترل کیفی سازی رویه‌های بتن و قطعه‌های بتنی و بررسی استانداردسازی و کیفی سازی آسفالت در استان کرمان، جلسه شورای فنی استان کرمان با حضور شکرچی‌زاده رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی، آیت‌الهی موسوی معاون امور عمرانی استانداری کرمان، بلوردی مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان و جمعی از مدیران دستگاه‌ها و سازمان‌های تابعه استان کرمان و تنی چند از مدیران و اعضای هیئت‌علمی مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی برگزار شد

در ابتدای این جلسه، محمدمهدی بلوردی با خیرمقدم به شرکت‌کنندگان حاضر در نشست، به تشریح محورها و رئوس مطالب جلسه شورای فنی استان پرداخت.

بیت الهی رئیس بخش زلزله‌شناسی مهندسی و خطرپذیری نیز در ادامه، در خصوص روند نهایی شدن تدقیق نقشه حریم گسل‌های شهر کرمان به‌عنوان یکی از فعالیت‌های مهم و مؤثر یک سال گذشته دفتر منطقه‌ای جنوب شرق مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی که با همکاری تنگاتنگ اداره کل راه و شهرسازی استان کرمان، سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی استان کرمان و دیگر دستگاه‌های ذی مدخل استانی به سرانجام رسید، توضیحات فنی را ارائه کرد. 

در بخش دیگری از نشست امروز، فرزانگان رئیس شبکه ملی شتاب‌نگاری دومین ارائه فنی با موضوع اهمیت نگهداری، تجهیز و توسعه  شبکه ملی شتاب‌نگاری کشور و طراحی سیستم هشدار و پاسخ سریع زلزله خصوصاً برای استان کرمان و شهر کرمان را در اختیار حاضران قرار داد.

وی خواستار حمایت استان و اختصاص منابع استانی برای راه‌اندازی هرچه سریع‌تر سیستم پاسخ سریع زلزله شهر کرمان بر اساس درخواست‌های قبلی استاندار محترم کرمان شد.

تمهیدات جدید شورای عالی فنی وزارت راه و شهرسازی مبنی بر الزام اخذ گواهی‌نامه فنی مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی در مورد حفاظ‌های بتنی (نیوجرسی) از سوی شرکت‌های تولیدکننده برای عقد قرارداد با ادارات کل راه و شهرسازی استان‌ها در جهت ارتقای دوام بیش‌ازپیش این سازه‌ها و صیانت از سرمایه‌های ملی کشور محورهایی بود که در بخش دیگری از نشست امروز از سوی سبحانی رئیس بخش فناوری بتن مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی طرح گردید.

وی همچنین در ارائه فنی خود، چشم‌انداز بتن ۱۴۰۴، نظارت عالی پروژه‌های رویه بتنی کشور، ارتقاء فناوری بتن شرکت‌های تولیدکننده بتن آماده و بازنگری آئین‌نامه بتن ایران (آبا) را مورد اشاره قرار داد.

 قدیم رئیس بخش قیر و آسفالت مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی با طرح موضوع ضرورت نگهداری رویه‌های آسفالت موجود و توسعه راه‌های جدید کشور و به‌ویژه استان کرمان علی‌رغم نبود اعتبارات لازم، خواستار اجرای موارد فوق در قالب بهره‌مندی از رویکردهای جدید، فناوری‌های نوین و بهینه در این زمینه شد.

وی به نیاز ۱۳ نوع قیر مختلف در عرصه رویه‌های آسفالتی کشور و همچنین ارزیابی دقیق و سریع کارخانه‌ها آسفالت، فهارس بها، به‌روزرسانی نشریه‌های ۱۰۱، ۲۲۴، حمل قیر با تانکرهای دوجداره، استفاده جامع و مانع از فناوری‌های نوین، قیر PG و استفاده از ظرفیت علمی موجود در استان و کشور تأکید نمود.

رئیس بخش قیر و آسفالت مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی همچنین خواستار ارسال مستمر اطلاعات سینوپتیک و راه‌اندازی و توسعه آزمایشگاه‌های تخصصی قیر و سامانه مدیریت یکپارچه روسازی (PMS) با حمایت استانداری محترم کرمان شد.

مهندس قدیم در پایان ضمن تشریح نحوه اخذ گواهینامه فنی، بر اخذ این گواهینامه از سوی کارخانه‌ها آسفالت استان کرمان با استفاده از ظرفیت‌های موجود علمی و اجرایی منطقه‌ای در جهت رسیدن به شرایط مطلوب استان تاکید نمود.

در بخش پایانی جلسه شورای فنی استان کرمان، دکتر شکرچی‌زاده ضمن جمع‌بندی موضوعات علمی اشاره شده از سوی کارشناسان و متخصصین حاضر در جلسه، خواستار ارتقای فناوری بتن به‌ویژه کارخانه‌ها بتن آماده استان با هماهنگی و همکاری سازمان استاندارد استان شد.

آیت الهی موسوی معاون امور عمرانی استانداری کرمان نیز ضمن تقدیر از تلاش‌ها و اقدامات صورت گرفته در عرصه‌های فنی استان توسط دفتر منطقه‌ای جنوب شرق مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی، خواستار توسعه فعالیت‌ها بر اساس حمایت‌های استانی در تمامی زمینه‌های فنی موردنظر شد.

در این بخش همچنین، با اهدای لوح تقدیر از اقدامات بلوردی مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان و محمدحسنی سرپرست دفتر منطقه‌ای جنوب شرق مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی در راستای تدقیق نقشه حریم گسل‌های شهرکرمان تقدیر به عمل آمد.

نظر شما