شناسهٔ خبر: 53733 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان خبر داد:

سهم ۱/۷ درصدی سیستان و بلوچستان از بزرگراه‌های کشور

مسعود مالکی مدیرکل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان گفت: فقط ۲۶۴ کیلومتر از راهای استان بزرگراه است که ۱/۷ درصد بزرگراه‌های کشور را شامل می شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روزنامه زاهدان، مسعود مالکی مدیرکل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان گفت: کل راه‌های کشور ۲۸۸ هزار و ۸۸۹ کیلومتر و سهم سیستان و بلوچستان از این راه‌ها ۲۲ هزار و ۲۹۰ کیلومتر است، این استان بیشترین طول راه‌های کشور را دارد اما شاخص‌های آن نسبت به میانگین کشوری پایین‌تر است.

مالکی افزود: فقط ۲۶۴ کیلومتر از راه‌های استان بزرگراه است در حالی که ۱۶ هزار و ۶۰۰ کیلومتر بزرگراه در کشور احداث شده است.

وی با بیان اینکه ۱/۷ درصد بزرگراه‌های کشور سهم این استان است، اظهار کرد: بر اساس استانداردها به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر راه ۲۰ کیلومتر باید بزرگراه باشد اما در سیستان و بلوچستان فقط ۴ کیلومتر بزرگراه به ازای ۱۰۰ کیلومتر راه وجود دارد.

وی ادامه داد: در سال ۹۲ سهم استان از بزرگراه‌های کشور ۱/۱ درصد بود که با اقدام‌های انجام شده ارتقاء پیدا کرده اما هنوز هم کم است و ۳ هزار و ۹۲۴ میلیارد تومان برای ساخت بزرگراه در استان اعتبار لازم است.

وی با بیان اینکه ۷۰۰ میلیارد تومان برای احداث بزرگراه‌های استان هزینه شده است، تصریح کرد: برای رسیدن استان به میانگین کشوری در شاخص‌های مربوط به راه‌ها، تخصیص ۱۰ هزار میلیارد تومان اعتبار لازم است.

نظر شما