شناسهٔ خبر: 53759 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

مدیرکل امور دریانوردان سازمان بنادر و دریانوردی خبر داد:

ادامه رایزنی‌ها برای تغییر شرایط دریانوردان گرفتار شده در آب‌های امارات/ تداوم پیگیری از طریق مجاری دیپلماتیک

علی اکبر مرزبان مدیرکل امور دریانوردان و سازمان‌های تخصصی بین‌المللی سازمان بنادر و دریانوردی از ادامه رایزنی‌ها و پیگیری وضعیت ۳ دریانورد ایرانی گرفتار در آب‌های امارات از طریق وزارت امورخارجه ، انجمن صنفی دریانوردان و اتحادیه مالکان کشتی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از فارس، علی‌اکبر مرزبان مدیرکل امور دریانوردان و سازمان‌های تخصصی بین‌المللی در ارتباط با ‌گرفتار شدن ۱۴ دریانورد از کشورهای ایران، اوکراین‌ و اندونز‌ی ‌از سوی شرکت هندی به عنوان پیمانکار روی کشتی متعلق به ایران در لنگرگاه امارات، با اعلام خبر ‌تماس تلفنی کاپیتان کشتی با نمایندگی کشتیرانی (نماینده مالک) در هند، ‌افزود: نماینده مالک از طریق ایمیل به کاپیتان کشتی قول تأمین هرچه سریع‌تر مسائل مالی را داده تا در پی آن نسبت به ارائه سوخت، تهیه غذا و سایر نیازمندی‌ها اقدام شود.

وی با بیان اینکه ‌اطلاعات مربوط به کشتی و ۳ دریانورد ایرانی اتخاذ شده است، اضافه کرد: این اتفاق روز گذشته رخ داد و از ۱۴ دریانورد موردنظر تنها ۳ نفر از آن‌ها ایرانی است و مابقی اهل کشورهای اوکراین و اندونزی هستند.

مکاتبه‌ با اداره کل حقوقی بین‌المللی وزارت امور خارجه

مدیرکل امور دریانوردان و سازمانهای تخصصی بین‌المللی همچنین با اشاره به مکاتبه این سازمان با وزارت امور خارجه گفت: از اداره کل حقوقی بین المللی وزارت امور خارجه (در حوزه خلیج فارس و دریای عمان) طی نامه‌ای خواستیم، تا از مجاری دیپلماتیک و از طریق نمایندگی کشور در امارات، موضوع دریانوردان ایرانی گرفتار در آب‌های شارجه امارات را پیگیری کنند.

تلاش برای شناسایی مالک و خط کشتیرانی

این مقام مسئول در سازمان بنادر و دریا‌نوردی افزود: همچنین از اتحادیه مالکان کشتی خواسته شد تا مشخصات مالک را که یک ایرانی است، هرچه سریع تر در اختیار این سازمان قرار دهد.

مرزبان از همکاری اداره‌کل امور دریایی سازمان بنادر در جهت شناسایی مالک و خط کشتیرانی هم خبر داد و گفت: مراکز جست و جوی نجات بنادر شهید رجایی و چابهار (MRCC) با وجود تلاش گسترده جهت برقراری تماس با دریانوردان ایرانی، به جهت قطع شدن برق کشتی، موفق نشدند، ارتباط برقرار کنند.

مدیرکل امور دریانوردان و سازمان‌های تخصصی بین‌المللی تاکید کرد: مجموعه سازمان بنادر ساعت به ساعت، پیگیر شرایط و وضعیت دریانوردان ایرانی گرفتار شده از سوی شرکت هندی است و تا حصول نتیجه نهایی دست از کار نخواهد کشید.

نظر شما