شناسهٔ خبر: 53789 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

مدیرکل امور دریانوردان سازمان بنادر و دریانوردی اعلام کرد:

پیگیری‌های سازمان بنادر و دریانوردی نتیجه داد/ مشکل ۳ دریانورد ایرانی گرفتار در آب‌های امارات حل شد

علی اکبر مرزبان مدیرکل امور دریانوردان و سازمانهای تخصصی بین‌المللی سازمان بنادر و دریانوردی از حل مشکل سه دریانوردی ایرانی گرفتار در آب‌های امارات خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، علی اکبر مرزبان در جمع خبرنگاران، در ارتباط با "آخرین وضعیت ۳دریانورد ایرانی گرفتار در آب های امارات"، اظهار کرد: با پیگیری سازمان بنادر و دریانوردی و انجمن صنفی دریانوردان مسئله این سه دریانورد ایرانی حل شده است و مشکلی برای بازگشت به ایران ندارند.

وی ادامه داد: پیگیری سازمان بنادر و دریانوردی و انجمن صنفی دریانوردان از نمایندگی مدیریت کشتیرانی WSI طی دو روز اخیر نتیجه بخش بود و شب گذشته این کشتی سوخت گیری کرد و به آن آذوقه رسید.

مدیرکل امور دریانوردان و سازمانهای تخصصی بین المللی سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به اینکه قرار است امروز(چهارشنبه) آذوقه تکمیلی به کشتی یاد شده برسد، بیان کرد: با مدیرعامل شرکت WSI (Well Services of Iran) مذاکره کردیم و قرار شد هرچه سریعتر و به محض ورود سه دریانورد ایرانی به کشور حقوق آن ها پرداخت شود.

مرزبان با بیان اینکه کاپیتان این کشتی و دو افسر ارشد آن ایرانی هستند، خاطرنشان کرد: با کاپیتان ایرانی این کشتی صحبت کردیم و درجریان آخرین وضعیت آن ها قرار گرفتیم. مشکلی برای بازگشت این سه دریانورد ایرانی به کشور وجود ندارد و می توانند به محض ورود به ایران حق و حقوق خود را دریافت کنند.

گفتنی است از  ۱۴ دریانورد ایرانی، اوکراینی و اندونزیایی که از سوی شرکت هندی به عنوان پیمانکار روی کشتی متعلق به ایران در لنگرگاه امارات گرفتار شده بودند، ۳ نفر از آن ها به نام های "غلامرضا حق پرست فروهی(فرمانده)، سیامک بازیار(سرمهندس) و اجسان عبدی باویل اولیایی(افسر اول) ایرانی بودند.

نظر شما