شناسهٔ خبر: 53801 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون راهداری و حمل و نقل جاده ای هرمزگان خبر داد؛

تسطیح وریگلاژ ۵۰۰۰ كیلومتر از راه‌های خاكی استان

راه روستایی معاون راهداری و حمل و نقل جاده ای هرمزگان، یکی از اولویت های اداره راهداری و حمل نقل جاده ای استان را ایمن سازی محورها دانست .

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره كل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان هرمزگان،  میردادی در نشست با روسای ادارات تابعه استان هرمزگان ایمن سازی جاده ها را یک اصل دانست و گفت: یکی از کارهای که در بحث ایمن سازی محورهای می توان انجام داد تسطیح، ریگلاژ، شانه سازی و روشنایی محورهاست که شامل شبکه روشنایی طولی، برج نوری و چراغ های چشمک زن و همچنین نصب تابلوهای اخطاری ، انتظامی ، اطلاعاتی و علائم است که می تواند از بروز تصادفات جلوگیری کند .

وی تاکید کرد: از ظرفیت دهیاری های و شهرداریها در محدوده روستاها و ورودی شهرها در جهت همکاری برای ایمن سازی هر چه بیشتر محورها برای عبور و مرور هموطنان عزیز باید استفاده شود .

میردادی افزود: روسای ادارات تابعه باید بازدیدهای میدانی خود در حوزه های استحفاظی خود را افزایش دهند و نقاط ضعف و قوت خود در هر حوزه را شناسایی کنند .

معاون راهداری و حمل و نقل جاده ای هرمزگان در ادامه گفت : با توجه به اینکه یکی از دستگاههای متولی شناسایی نقاط حادثه خیز می باشد که می توان از نظرات و راهنمایی آن در برطرف نمودن نقاط حادثه خیز کمک گرفت پلیس راه  است که باید  با این مجموعه همکاری بیشتری صورت گیرد .

میردادی خاطرنشان کرد: در سطح استان ۵۰۰۰ کیلومتر راه های خاکی وجود دارد که جهت تسطیح و ریگلاژ در دستور کار قرار دارد و در صورت مسدود شدن محورها اقدام گردد .

وی با ابراز رضایت نسبی از ادارات تابعه، اظهار امیدواری کرد که در سال ۹۷ این رضایت به مرز ۱۰۰ درصدی برسد.

این مقام مسئول همچنین از عملکرد ادارت تابعه استان در کاهش ۴۲ درصدی تصادفات در عید نوروز سال ۹۷  قدردانی کرد .

نظر شما