شناسهٔ خبر: 53809 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

عابدزاده مطرح کرد؛

صنعت هواپیمایی حدود ۴۰ سال در تحریم است/ امروز از همیشه در برابر تحریم‌ها آماده‌تر هستیم

عابدزاده معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان هواپیمایی کشوری در مراسم بزرگداشت سالروز سوم خرداد، آزادسازی خرمشهر، گفت: امروز از همیشه در برابر تحریم‌ها آماده‌تر هستیم و این توانایی را داریم که توقع و نیازهای مردم کشورمان را برآورده کنیم.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، علی عابدزاده در مراسم بزرگداشت آزادسازی خرمشهر با اشاره به اینکه خرمشهر نمادی است که باید آن را به خوبی به نسل آیند منتقل کرد، گفت: باید رویدادهای بزرگی مانند آزادسازی خرمشهر را به نسل آتی یادآوری کنیم تا بتوانیم راهی را که امام راحل شروع کرده است، ادامه دهیم.

وی با اشاره به اینکه صنعت هواپیمایی نزدیک به ۴۰ سال است که در تحریم است، گفت: دشمن با تحریم این صنعت فوق‌العاده پیشرفته سعی کرد تا کشوری را که تازه می‌خواست روی پای خود بایستد، با مشکل روبرو کنند اما ایران با تکیه بر نبوغ، تلاش، پشت‌کار و ایثار شاغلان این صنعت توانست از پس این تحریم‌ها بربیاید و خود آمریکایی‌ها هم به این توان اذعان کردند. نکته اینجاست که ما علاوه بر تحریم‌های بین‌المللی در داخل نیز تحریم بودیم و با این وجود توانستیم دوام بیاوریم.

عابدزاده با اشاره به اینکه پس از توافق ۵+۱ هم عملاً تحریم‌های این صنعت برداشته نشده بود، گفت: با توجه به اینکه موعد قراردادهایی که با ایران منعقد شد، به ۱۰ ماه پس از دولت جدید آمریکا و اعمال‌نظر آن برمی‌گشت، در حقیقت ما در آن مدت هم از تحریم بیرون نیامده بودیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه وظیفه حوزه حمل‌ونقل هوایی خیلی سنگین است و باید رسالتش را در عبور از این شرایط سخت انجام دهد، گفت: ما در سازمان هواپیمایی کشوری، شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران و شرکت‌های هواپیمایی به‌عنوان بازیگران این صنعت مصمم هستیم که از این تحریم‌ها عبور کنیم و یکایکمان مسئولیتی الهی در این زمینه داریم.

وی با بیان اینکه باید در این صنعت از عقل و درایت استفاده کرد و نگذاریم دشمن به هدف خود برسد، گفت: البته ما هم در این مدت بیکار نبوده‌ایم و نسبت به قبل تجربه‌ها و توان و دانش بالاتری پیدا کرده‌ایم. نکته مهم این است که باید برخی مسائل محرمانه باقی بماند و دستگاه‌های ارتباط‌جمعی، ما را مجبور به پاسخگویی در زمینه اطلاعاتی مانند قیمت و محل خرید هواپیماها که می‌تواند مورد استفاده دشمنان قرار بگیرد، نکنند چراکه این‌طور مسائل مربوط به شرکت‌های هواپیمایی است و نیازی نیست همه از آنها مطلع شوند.

عابدزاده با تاکید بر اینکه صنعت هواپیمایی باید از تحریم داخلی خارج شود تا بتواند در مقابل تحریم‌های خارجی مقاومت کند، گفت: امروز فرودگاه‌های کشور راه توسعه را پیدا کرده‌اند و ما توسعه فرودگاه‌ها و ناوگان هوایی را دنبال خواهیم کرد. امروز از همیشه آماده‌تر هستیم و این توانایی را داریم که توقع و نیازهای مردم کشورمان را برآورده کنیم و به امید خدا با همدلی، همفکری و وحدت بتوانیم این مسیر سخت را طی کنیم و خداوند همواره ما را یاری خواهد کرد.

گفتنی است، این مراسم امروز، ۲ خرداد ۱۳۹۷، توسط حوزه مقاومت بسیج سازمان هواپیمایی کشوری و با حضور جمعی از مدیران و کارکنان سازمان هواپیمایی کشوری و شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران در دانشکده صنعت هوایی کشور برگزار شد و در آن سردار جلالی رئیس سازمان پدافند غیرعامل، سردار فضلی، رئیس دانشگاه امام حسین (ع) به سخنرانی پرداختند.

نظر شما