شناسهٔ خبر: 53826 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

میان معاون وزیر راه و شهرسازی و استاندار البرز:

تفاهم‌نامه اصلاح ۲۵ مقطع پرتصادف استان البرز مبادله شد/ نصب ٢٢٠٠ دستگاه تردد شمار در محورهای کشور

مراسم تفاهم نامه افزايش ايمنی سفرهای جادهای در استان البرز جهت اجرا و اصلاح ٢٥ مقطع و نقطه پر تصادف با حضور معاون وزير راه و شهرسازی و استاندار استان با اعتباری بالغ بر ٥٠٠ میلیارد ریال مبادله شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در جلسه ای که با حضور  عبدالهاشم حسن نیا معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس این سازمان و دکتر محمد علی نجفی استاندار البرز به منظور مبادله تفاهم نامه برای رفع نقاط پرتصادف استان البرز برگزار شد، مهندس حسن نیا با اشاره به اهمیت راه های استان البرز و حجم تردد قابل ملاحظه در محورهای مواصلاتی استان اظهار داشت: سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای نگاه ملی به راه های استان البرز دارد و بهسازی و ایمن سازی محورهای استان و ارتقای سطح خدمات به کاربران جاده ای یکی از با اهمیت ترین مقوله های مورد پیگیری سازمان است.

وی ضمن تاکید بر جایگاه حمل و نقل جاده ای در اقتصاد کشور با توجه به دارا بودن سهم حدود ٩٠ درصدی جابجایی كالا و مسافر در كشور توسط این بخش، افزود: تلاش های مجدانه ای برای نوسازی ناوگان حمل و نقل جاده ای و اقتصادی تر شدن فعالیت در این حوزه در حال انجام است که با تحقق برنامه های در دست اجرا شاهد رونق بیشتر ی در این بخش خواهیم بود.

حسن نیا با اشاره به نصب ٢٢٠٠ دستگاه تردد شمار در راه های کشور گفت: آمار اخذ شده از این تردد شمارها با دقت تحلیل و بر اساس شرایط تردد هر استان برنامه ریزی برای بهسازی را ه ها انجام می شود. بر اساس این گزارش در این جلسه دکتر نجفی استاندار البرز نیز با اشاره به اینکه استان البرز به عنوان یک شریان ارتباطی محل عبور مسافران استان های غربی و شمال غربی کشور است و دارای بارترافیکی ملی است، افزود: این استان نیازمند توجه ویژه و تخصیص اعتبارات لازم برای توسعه و بهسازی راه های ارتباطی است تا مردم بتوانند با کمترین ترافیک به سفر بپردازند.

وی افزود: آزادراه تهران – کرج در اکثر ساعات شبانه روز ترافیک های سنگین داردکه لازم است با تعریض محور در نقاطی که امکان آن وجود دارد، این مشکل حل شود.

وی ضمن تقدیر از اقدامات موثری که برای ایمن سازی تونل شماره ٥ محور کرج _ چالوس در سال گذشته از سوی اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان البرز انجام شده است، گفت: محور کرج. _ چالوس به دلیل جاذبه های گردشگری وطبیعی فراوان در طی ایام سال پذیرای مسافران زیادی است که باید ایمن سازی مقاطع پرتصادف این محور نیز مورد توجه قرار گیرد.

شایان ذکر است بر اساس تفاهم نامه مبادله شده مقرر شده ٢٥ نقطه و مقطع پرتصادف راه های استان با اعتباری بالغ بر ٥٠٠ میلیارد ریال که پنجاه درصد آن از سوی سازمان راهداری و حمل نقل جاده ای و پنجاه درصد دیگر از منابع استانی تامین شود، طی سال های ٩٧ و ٩٨ اصلاح و رفع شود.

این گزارش میافزاید رئیس سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای کشور در سفر به استان البرز که مهران قربانی عضو هیات عامل و نماینده ریاست سازمان در امور ایمنی و رضا اکبری مدیرکل نگهداری راه و ابنیه فنی این سازمان همچنین مدیر كل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان البرز وی را همراهی می نمودند، علاوه بر دیدار با استاندار البرز و مبادله تفاهمنامه، از وضعیت راه های استان نیز بازدید کرد.

نظر شما