شناسهٔ خبر: 53843 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

مدیرعامل شرکت آزادراه کنارگذر جنوبی تهران گفت:

پیشرفت فیزیکی ۴۵ درصدی عملیات اجرایی آزادراه کنار گذر جنوبی تهران/ رفع ترافیک ورودی ۱۱ استان به پایتخت

کنارگذر مدیرعامل شرکت آزادراه کنار گذر جنوبی تهران گفت: این طرح پس از ۲ سال از شروع عملیات اجرایی به ۴۵ درصد پیشرفت فیزیکی رسیده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از ایرنا عطاء الله قادری در حاشیه نشست شورای معادن استان قزوین افزود: این طرح از جمله پروژه های فراملی به شمار می رود که از برنامه زمان بندی خود خیلی جلوتر است. 

وی ادامه داد: عزم مدیران پروژه این است که هرچه سریعتر کنارگذر جنوبی تهران به بهره برداری برسد چون منافع و مزیت های زیادی برای کشور بدنبال دارد. 

قادری اضافه کرد: این طرح فراملی و مهم برای کشور با توجه به اثرات مثبت آن پس از بهره برداری جزو پروژه های منحصر به فرد و حایز اهمیت کشور محسوب می شود. 

مدیرعامل شرکت آزادراه کنارگذر جنوبی تهران گفت: این محور ارتباط استان های آذربایجان شرقی،غربی،گیلان،اردبیل و قزوین را با مرکز، جنوب و شمال کشور با سهولت بیشتر روبرو می کند و با فعال سازی آن دیگر لزومی به ورود ترافیک از ۱۱ استان به پایتخت نخواهد بود.

وی با بیان اینکه چهار استان تهران، البرز، کرج و قزوین به صورت مستقیم از این محور بهره مند می شوند،افزود: این مسیر ارتباطی در چهار قطعه شامل ۱۵۸ کلیومتر و ۶ خط طراحی شده که قطعه یک آن در استان های البرز و قزوین واقع شده است. 

مدیرعامل شرکت آزادراه کنار گذر جنوبی تهران گفت: این محور بیشترین تقاطع آزادراه ها و بزرگراه های ارتباطی کشور را دارد و از آزادراه کرج-قزوین شروع شده و از بزرگراه ماهدشت به اشتهارد،آزادراه تهران-ساوه،جاده قدیم تهران-ساوه،جاده قدیم و آزادراه تهران-قم،آزادراه حرم به حرم یا قم-گرمسار نیز عبور می کند. 

قادری افزود: این پروژه طی ۲ سال بعد از بهره برداری هزینه های سرمایه گذاری شده را جبران می کند و در صرفه جویی سوخت، ناوگان، استهلاک و کاهش اثراث سوء زیست محیطی برای کشور منفعت دارد و به عنوان محور پدافند غیرعامل و امداد و نجات و مدیریت بحران چهار استان همجوار پایتخت محسوب می شود. 

وی با بیان اینکه اهمیت زیاد این پروژه و نقش موثر آن در ساماندهی ترافیک کشور موجب شد قرارگاه خاتم الانبیا در آن نقش ایفا کند،افزود: اعتبار این پروژه به صورت مشارکتی ۷۰ درصد از سوی قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا و ۳۰ درصد از سوی دولت از طریق اوراق مشارکت تامین می شود. 

قادری همچنین گفت: در مجموع ۲ هزار و ۵۰۰ نفر با یک هزار دستگاه خودرو در این پروژه مشغول فعالیت هستند و امیدواریم با تلاش شبانه روزی بتوانیم این پروژه را طبق زمانبندی به بهره برداری برسانیم. 

مدیرعامل شرکت آزادراه کنارگذر جنوبی تهران افزود: واگذاری این پروژه به بخش خصوصی از طریق وصول عوارض تا زمان استهلاک منابع طی ۲۰ سال است. 

وی افزود: کمترین طول این محور در استان قزوین قرار دارد و بیش از ۵۰ تا ۶۰ درصد ترافیک این استان با اجرای آن ساماندهی شده و به این محور هدایت می شود.

آزادراه کنارگذر جمهوری تهران در ۱۵۸ کیلومتر از محدوده صنعتی آب یک در آزادراه کرج- قزوین آغاز شده و پس از عبور از مناطق نظرآباد، هشتگرد و اشتهارد، آزادراه تهران- ساوه را قطع می‌کند تا در نهایت به شهرک صنعتی چرم‌شهر در آزادراه قم- گرمسار متصل شود.

طبق برآوردهای صورت گرفته با افتتاح این آزادراه بخش قابل توجهی از بار ترافیکی اتصال راه‌های غربی کشور به شرق تهران مدیریت خواهد شد و ضمن افزایش ایمنی پیش بینی می‌شود بخش قابل توجهی از بار ترافیکی آزادراه قزوین- کرج نیز کاهش یابد./

نظر شما