شناسهٔ خبر: 53844 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

محسنی مطرح کرد؛

بندر خرمشهر نخستین صحنه رویارویی نبرد رزمندگان اسلام و دشمن متجاوز در جنگ تحمیلی

محمد محسنی مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر گفت: بندر خرمشهر به‌عنوان نخستین صحنه رویارویی نبرد رزمندگان اسلام با دشمن متجاوز در جنگ تحمیلی، در آزادسازی خرمشهر نقش مهمی ایفا کرده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل بندر و دریانوردی خرمشهر، محمد محسنی ضمن تبریک سالروز آزادسازی خرمشهر اظهار کرد: این بندر در سال‌های جنگ تحمیلی با دشمن بعثی با مجاهدت و فداکاری، پا به‌پای سایر اقشار و گروه‌های مردمی از کیان، قداست و دستاوردهای انقلاب و نظام جمهوری اسلامی دفاع کرد.

وی افزود: اکنون اسکله‌های بندر خرمشهر تداعی‌گر مظلومیت شهدای عملیات کربلای ۴ و نبردهای خونین حماسه مقاومت و روز بزرگ فتح خرمشهر است.

مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر ادامه داد: کارکنان این بندر در آن سال‌ها ضمن دفاع و صیانت از میهن، وظیفه محافظت از شناورهای پهلوگرفته در اروندرود و اموال تجار و بازرگانان را بر عهده داشتند.

محسنی گفت: بندر خرمشهر در سال‌های جنگ تحمیلی در راه دفاع از میهن، ۱۴ شهید گلگون‌کفن، ۴ آزاده و ۱۸ جانباز سرافراز را به نظام مقدس جمهوری اسلامی تقدیم کرد.

به گفته وی بندر خرمشهر پس از پایان جنگ تحمیلی با حمایت‌های مستمر دولت توانست جایگاه اقتصادی و تجاری خود را در منطقه احیا سازد و در حوزه اقتصاد بین‌الملل، ملی، منطقه و خانوار نقش‌آفرینی کند.

برچسب‌ها:

نظر شما