شناسهٔ خبر: 53900 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر ساخت و توسعه راه‌های راه و شهرسازی کردستان:

۱۸ درصد تصادفات کردستان در جاده‌های روستایی رخ می‌دهد

رامین محمودی مدیر ساخت و توسعه راه‌های اداره کل راه و شهرسازی کردستان گفت: ۱۸ درصد کل تصادفات جاده‌های استان در سال جاری مربوط به جاده‌های روستایی بوده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی کردستان، رامین محمودی با اشاره به اینکه از سال ۹۲ تا ۹۶ هزار کیلومتر راه با اعتبار ۶۵۰ میلیارد تومان ایجاد شده گفت: ۷۲۰ کیلومتر از این راه‌ها، راه روستایی بوده که ۲۸۰ میلیارد تومان هزینه به آن اختصاص یافت. 

وی با بیان اینکه برای رسیدن به میانگین کشوری، هزار و ۱۰۰ کیلومتر راه دیگر باید در استان ساخته شود، افزود: در صورت تخصیص اعتبار ۵۰۰ میلیارد تومانی، این مهم ظرف سه سال آینده باید انجام شود. 

رئیس اداره کنترل راه‌های روستایی استان گفت: ۱۸ درصد کل تصادفات جاده‌های استان در سال جاری مربوط به جاده‌های روستایی بوده است. 

وی با اشاره به اینکه تبدیل جاده‌های خاکی روستایی به آسفالته و رعایت نکردن سرعت در این محورها، نبود روشنایی، گاردریل و علائم راهنمایی و رانندگی از علل اصلی ایجاد تصادف بوده است، تصریح کرد: در دوماهه نخست امسال آمار تصادفات در استان نسبت به مدت مشابه ۱۲ درصد رشد داشته است.

محمودی در پایان با اعلام اینکه در طول چهار سال گذشته ۲۵ درصد راه‌های روستایی استان آسفالت و بهسازی شده است، عنوان کرد: در کردستان هشت هزار کیلومتر راه وجود دارد که بیش از شش هزار کیلومتر آن راه روستایی است و از این آمار بالغ بر دو هزار و ۹۰۰ کیلومتر آن آسفالته است.

نظر شما